جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 379991
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
 سید حبیب الله موسوی ر نشستی با خیرین حوزه علمیه ساز

حوزه/ در چند سال آینده بیش از ۱۰۰۰ طلبه استان ملبس شده و به عنوان مبلغ دین، وارد مساجد خواهند شد، هیأت امنای مساجد با جذب موقوفات می توانند حوزه های علمیه را در راستای انجام رسالت خویش یاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، امروز در نشستی با خیرین حوزه علمیه ساز و هیأت امنای مساجد شهر کرمانشاه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه استان و حرکت رو به رشد طلاب و همچنین تشریح پروژه های عمرانی حوزه، اظهار داشت: در چند سال آینده بیش از 1000 طلبه استان ملبس شده و به عنوان مبلغ دین، وارد مساجد خواهند شد، هیأت امنای مساجد با جذب موقوفات می توانند حوزه های علمیه را در راستای انجام رسالت خویش یاری کنند.

وی با اشاره به اهداف فرا مرزی حوزه های علمیه در تبلیغ دین، ابراز داشت: در حوزه های علمیه طلاب با گذراندن دوره های زبان آموزی و مدیریت مساجد، برای اعزام به کشورهای دیگر آمادگی لازم را کسب می کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به وسعت تهاجم فرهنگی دشمنان علیه اسلام، بیان داشت: امروز ماهواره ها با انجام تبلیغات سوء، دشمن مسلمانان بوده و با اقدامات صورت گرفته در حوزه های علمیه مقابله می کنند، لذا باید با ایستادگی و ارائه راهکارهای استراتژیک نقشه های دشمنان را خنثی نمود..

وی در ادامه با اشاره به همجواری این استان با کشور عراق و قرارگیری در مسیر عتبات عالیات، ابراز داشت: مردم استان کرمانشاه اعم از شیعه و سنی، عشق و ارادتی خاص به ائمه اطهار علیهم السلام داشته و محب امامان معصوم(ع)هستند، لذا ولایی بودن مردم استان لزوم راه اندازی انجمنی در جهت ارتقای وضعیت فرهنگی و ساخت و ترمیم مساجد را نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی ادامه داد: راه اندازی چنین انجمنی در راستای ایجاد تحول فرهنگی در استان و کمک به نیازمندان اقدامی شایسته است که با حمایت و مشارکت هیأت امنای مساجد و خیرین قابل اجرا است.

وی یادآور شد: حضور خیرین مدرسه ساز و مسجد ساز برای مشارکت در این عمل خداپسندانه صدقه جاریه بوده و این اعمال نیک، فضیلت و رحمت الهی را نصیب آن ها می گرداند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: مسئولان استان باید با تعامل و همفکری، تمام تلاش خود را در راستای اعتلای سطح فرهنگی استان بکار بندند و در این میان نقش طلاب و حوزه های علمیه غیر قابل انکار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha