یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حبیب الله موسوی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه علما در جامعه، تکریم بزرگان را موجب استحکام انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله موسوی، امروز در دیدار مسئولان حوزه علمیه کرمانشاه با آیت الله ممدوحی، گفت: علمای بزرگ اسلام، چشم و چراغ ملت بوده و حفظ احترام علما موجب استحکام انقلاب خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه کرمانشاه پرداخت و عنوان داشت: طی پنج الی شش سال گذشته قریب به 1000 طلبه با تلاش های مجدانه و پیگیری های مسئولان استانی، در مدارس علمیه تحصیل کرده و آمار طلاب در مدارس علمیه رشد چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هجرت علما و فضلا به استان کرمانشاه، تاکید کرد: اساتید و نیروهای خاص از حوزه علمیه قم به استان کرمانشاه دعوت شدند و شاهد پیشرفت خوبی در زمینه تعداد اساتید و طلاب و مدارس علمیه در استان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی، فعالیت آموزشی مدارس علمیه را خوب توصیف کرد و گفت: اکثر مدارس علمیه استان توسعه یافته اند و تعدادی از مدارس نیز بودجه توسعه دریافت کرده اند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: در بیشتر مدارس، استادسراها احداث شده و اساتید حوزوی از نظر امکانات رفاهی و آموزشی با مشکلی مواجه نیستند؛ خوشبختانه در سال های اخیر شاهد شکوفایی و پیشرفت در مدارس علمیه استان کرمانشاه بوده ایم.

وی در ادامه  با بیان نقش تأثیرگذار طلاب و اساتید حوزه علمیه کرمانشاه در اربعین حسینی، اظهار داشت: تعداد 350 طلبه و کادر مدارس علمیه استان کرمانشاه در سال جاری به کربلای معلی اعزام شدند؛ تعدادی از طلاب و اساتید نیز در موکب های استان کرمانشاه حضور یافته و بعضا بانی این موکب ها بودند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: موکب حاج محمد تقی اصفهانی در استان، روزانه پذیرای قریب به 50هزار زائر اربعین حسینی بود و همچنین مدرسه علمیه امام خمینی (ره)  نیز به اسکان طلاب زائر و دیگر زائران سیدالشهدا (ع) پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در پایان گفت: امید است با بهره گیری از ظرفیت های استانی و حضور علمای فرهیخته در کرمانشاه بتوانیم قدم هایی استوار در راستای تحکیم پایه های اسلام داشته باشیم.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha