یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
غلامرضا اسم حسینی - نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان غربی

حوزه / مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان غربی گفت: حفظ روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی در میان دانشجویان از شاخصه های اساسی و مهم در پویایی و نشاط دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی امروز در دیدار دانشجویان و فعالین تشکل های دانشجویی، اظهارداشت: حفظ روحیه استکبار ستیزی و استقلال طلبی در میان دانشجویان از شاخصه های اساسی و مهم در پویایی و نشاط دانشگاه است.

وی افزود: امروزه جوانان به عنوان یکی از سرمایه ها و پشتوانه های مهم هر جامعه ای است لذا ارج نهادن به جایگاه و ایجاد فرصت های سازنده در راستای بهره گیری از توان و علم جوان دانشجو قابل تاًمل و ضروری است.

وی منشاً شکل گیری انقلاب اسلامی را به فرمان امام راحل و حرکت جوانان ولایی عنوان کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی در سال 1332 منشا حرکت عظیم بودند و در کنترل و مهار جنگ میان ایران عراق در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه و شجاعانه در مقابل زورگویی های استکبار جهانی ایستادگی نمودند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان غربی تصریح کرد: حضور فعال و پویای جوانان امروزی و ولایتمدار در برهه و عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، پژوهشی و علمی نشان از تحرک و اثرگذاری آنان است.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ هویت دانشجویی اذعان داشت: بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی حرکت و مسیر جوانان در دانشگاه ها در قالب تشکیل جنبش های دانشجویی و یا تشکل های اسلامی که مجوز قانونی دارند، توانسته در مسیر اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی حرکت کنند و ما امروز مفتخریم که سرداران شهیدی چون شهید باکری ها و امینی ها از پایگاه و مکان علمی دانشگاه راه سعادت خویش را یافته اند.

وی دانشگاه را محلی برای تقویت معنویت و گسترش تعالیم اسلامی موثر دانست و افزود: دانشگاه ها به عنوان پایگاه های مستحکم معنوی و محلی برای بسط و گسترش تعالیم اسلامی، فرهنگی و سیاسی در بطن دانشجویی باید تجلی یافته و در راه تبعیت از رهبری و در چارچوب نظام مقدس اسلامی تقویت شوند چراکه گسترش معنویت و خدا ترسی یکی از تلاش هایی که باید در مسیر دستیابی به تعهد و تقوا مورد نظر گرفته شود.

حجت الاسلام اسم حسینی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در دانشگاه ها مورد توجه قرار بگیرد تلاش در عرصه گفتمان سازی سند اسلامی شدن دانشگاه ها است که مطالبات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی و تربیتی را در فضای دانشگاه به عنوان بهترین پایگاه میسر می سازد.

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha