جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمامه گذاری طلاب کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ریشه در حوزه و روحانیت دارد، افزود: امام خمینی (ره) به عنوان تربیت یافته حوزه، پرچم انقلاب را برافراشتند، براین اساس مردم از روحانیت انتظارات ویژه ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی، امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب کرمانشاه، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گفت: طلاب باید افتخار و شان لباس روحانیت را حفظ کرده و در راه هدایت مردم ایثارگری کند.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی ریشه در حوزه و روحانیت دارد، افزود: امام خمینی (ره) به عنوان تربیت یافته حوزه، پرچم اسلام و انقلاب اسلامی را برافراشتند، براین اساس مردم از روحانیت انتظارات ویژه ای دارند، لذا روحانیون باید برای رسیدن به قرب الهی ملاحظات ویژه ای در رفتار خود داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمانشاه،با بیان این که اگر پایه اصول اعتقادی مستحکم باشد با توکل به خداوند متعال تمام مسائل حل می شود، ابراز داشت: اولین گام برای حضور در عرصه تبلیغ دین، شناخت خداوند متعال و علم اخلاق است، زیرا هر فردی پیش از حضور در جامعه و پذیرش مسئولیت، باید به اخلاق خویش بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی تصریح کرد: طلاب باید صفات ناشایست را از خویش دور کنند و اخلاقیات را در خویش پرورش دهند، تا بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.

وی در پایان بر ضرورت پاسخگویی به شبهات تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون باید پاسخگوی نیازهای دینی، اجتماعی و مسائل شرعی مردم باشند.

برپایه این گزارش، در این مراسم تعدادی از طلاب به دست آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، معمم شدند و رسماً به جمع سربازان حضرت ولی عصر(عج) پیوستند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha