شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 380522
۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
عمامه گذاری

حوزه /کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران از برگزاری آیین تلبس ۳۷ طلبه در این حوزه علمیه خبرداد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، کارشناس تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: همزمان با نیمه شعبان 37 نفر از طلاب حوزه علمیه استان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

وی افزود: این طلاب همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) در شهرهای نوشهر، نکا، رستمکلا، کوتنا و ساری مشرف به لباس مقدس روحانیت شدند.

کارشناس تهذب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به شرایط احراز صلاحیت این طلاب برای پوشیدن لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت: طلابی که پایه پنج خود را با موفقیت به اتمام رسانده و مراحل آمار و بررسی و دیگر شرایط این بخش را گذرانده و در مصاحبه علمی نیز قبول شوند می توانند ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

وی نگاه ویژه و قانونمند به موضوع تلبس را یکی از مسائل مهم و مورد توجه حوزه علمیه اعلام کرد و افزود: هر گونه تلبس در مدارس علمیه استان بر اساس قانون مصوب شورای عالی حوزه صورت می گیرد.

وی با بیان این که لباس روحانیت لباس مقدسی است و یک طلبه باید متعهد باشد که تا آخر عمر این لباس را بر تن داشته باشد، گفت: یکی از مهم ترین راه های دفاع از این جایگاه اجرای قوانین و آئین نامه های تلبس است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha