جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یسی

حوزه/مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دوره مهارت افزایی اساتید دوره مصاحبه تلبس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام متقی نژاد، با اشاره به  برگزاری دوره مهارت افزایی ویژه مصاحبه کنندگان تلبس، اظهارداشت: طرح ارتقاِ کمی و کیفی برگزاری جلسات مصاحبه تلبس در استان ها، با هدف ایجاد وحدت رویه و ارائه الگوی واحد اجرایی از سال گذشته در دستور کار دفتر امور تربیت اخلاقی  معاونت تهذیب قرار گرفت که با هماهنگی و پیگیری های لازم امسال اولین دوره آن به مرحله اجرا درآمده و  هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

وی با تاکید براینکه این دوره با رویکرد شاخص سازی و فرآیند سازی در حال برگزاری است، افزود: ایجاد وحدت رویه و ارائه الگوی مشترک جهت پیش گیری از آسیب های احتمالی عدم وجود الگوی سازمانی، اهداف پایه ای این دوره را تشکیل می دهد.

مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب تصریح کرد: با توجه به اینکه اداره برنامه ریزی تلبس دفتر امور تربیت اخلاقی،  ایجاد تعامل بهینه و مهارت افزایی در حوزه فعالیت های مربوط به این بخش را از اهداف دراز مدت خود ترسیم نموده؛ لذا  با برگزاری این دوره ها بنا دارد ناظر به احتیاجات منطقه ای در سطح استان ها، نوعی یکنواختی و هماهنگی را در این گونه اقدامات ایجاد نماید تا در سایه ایجاد آن فرآیند تلبس طلاب در عین اتقان و احراز صلاحیت های مورد نیاز از سهولت لازم نیز برخوردار گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه این دوره هم اکنون در مشهد مقدس در حال برگزاری بوده و تا 31 مردادماه ادامه خواهد داشت، گفت: حدود 70 نفر از اساتید مصاحبه کننده دوره تلبس از  حوزه های استانی سراسر کشور در این دوره حضور دارند.

حجت الاسلام متقی نژاد با تاکید بر اینکه این دوره به صورت کارگاهی و هم اندیشی در حال برگزاری است، در خصوص موضوعات درسی دوره، بیان داشت: شیوه های مصاحبه کارآمد در تلبس و اصول و فنون مصاحبه گری از جمله موضوعات این دوره است که توسط حجت الاسلام و المسلمین بنیانی تدریس می گردد.

وی ادامه داد: بررسی مولفه های پرسش گری در فرآیند مصاحبه تلبس هم موضوع دیگر این دوره است که توسط حجت الاسلام و المسلمین هوشیاری بیان می شود.

مدیر اداره برنامه ریزی تلبس معاونت تهذیب با اشاره به اینکه در پایان دوره به افرادی که بتوانند حد نصاب های لازم را کسب نمایند، گواهی دوره اعطاء خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از این دوره در تمام حوزه های استانی، مدارک دوره تلبس طلابی مورد پذیرش خواهد بود که به امضای افراد حاضر در این دوره رسیده باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha