پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از کسانی که اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی امام(ره) ملت ها را از بردگی و زیر یوغ دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، امروز در  مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، در مسجد محمد رسول الله(ص) ساری با بیان این که فلسفه بعثت انبیاء بازگشت به فطرت و هویت انسانی بود، گفت: پیامبر(ص) آمد تا انسان و جامعه بشری را به هویت انسانی خود بازگرداند، اما بعد از رحلت ایشان این مسیر دچار خدشه و آسیب شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بیداری امروز جهان بشریت را نشأت گرفته از انقلاب ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: چندین دهه دولت های عربی نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی هیچ حرکتی انجام دهند، اما رژیم اشغالگر در شش جنگ و نبرد در برابر فرزندان انقلاب اسلامی به زانو درآمد.

وی با اشاره به این که امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز رهبر انقلاب اسلامی از یک جایگاه بسیار رفیع در دنیا و همچنین جهان اسلام برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به راز محبوبیت حضرت امام (ره)، ابراز داشت: در قرآن آمده است که ایمان و عمل صالح افراد موجب می شود تا خدا محبت‌شان ر در دل مردم قرار دهد.

آیت الله طبرسی افزود: یکی دیگر از دلایل محبیت امام خمینی(ره)، نفوذ کلام ایشان بود که این نفوذ کلام، اقتدار را برای رهبر اننقلاب به همراه آورده بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: دلیل دیگر اثرگذاری امام خمینی(ره) و انقلابی که توسط ایشان انجام شد، این بود که امام(ره) یک انسان فرهنگی بود و انقلابی را هم که مدیریت کرد و به ثمر رساند، از مباحث فرهنگی نشئت گرفت.

وی، مهم‌ترین دغدغه و نگرانی حضرت امام راحل در قبل و در اوج انقلاب و پس از آن را فاصله گرفتن جامعه اسلامی از فرهنگ اسلامی عنوان کرد و افزود: این حالت برای ما بسیار آشناست، همان حسی است که به حضرت سیدالشهدا(ع) دست داد و در اصل دغدغه های حضرت نیز همین بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز ما باید میراث امام راحل را احیاء کنیم، افزود: دنیای غرب از امام راحل سیلی بزرگی خورد، چون آنها فکر نمی کردند یک روحانی از حوزه های علمیه برخیزد و پرونده خاک خورده دین را از بایگانی بیرون بیاورد و آن را احیاء و جهانی کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی بنیانگذار انقلاب اسلامی ملت ها را از بردگی و زیر یوغ دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیتی آگاه به زمان بودند و فردی کم نظیر در قرن حاضر که توانستند بشریت را به سوی تعالی و سعادت حقیقی رهنمون سازند

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش دشمنان در جهت مخدوش کردن نام اسلام، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: آنان حتی با تشکیل جنایتکارانی تحت عنوان داعش به هدف شوم خود دست نخواهند یافت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha