جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صادق صالح

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند با اشاره به ضرورت پاسخگویی حوزه به نیاز های روز جامعه و عرصه بین الملل، تصریح کرد: دروس حوزه باید به روز رسانی و کاربردی تر شود .

حجت الاسلام صادق صالح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره برنامه های تابستانی ویژه طلاب این مدرسه گفت: مدرسه امام خمینی(ره) شهر نهاوند طرح تابستانی تقویتی ادبیات عرب را از مورخه ۱۰ تیر ۱۰ مرداد در حال برگزاری است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و رویکرد های طرح تابستانی این مدرسه، افزود: یکی از اهداف برگزاری طرح تابستانی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر نهاوند تقویت بنیه علمی طلاب بخصوص ادبیات عرب که پایه اصلی علوم حوزه به شمار می رود می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر نهاوند ادامه داد: این طرح ویژه پایه های اول  و دوم مدرسه می باشد که البته طلاب پایه های بالاتر هم با توجه به درخواست، می توانند در این طرح مفید شرکت کنند.

حجت الاسلام صالح با اشاره به اهمیت مساله قرآن و کاربردی کردن دروس در حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: کلاس های ادبیات عرب در طرح تابستانی با رویکرد قرآنی و تجزیه و ترکیب آیات اخلاقی قرآن کریم برگزار می شود.

وی در ادامه بیان داشت: طلاب در مرحله نخست باید به خوبی با مقدمات قرآن از جمله رو خوانی و روان خوانی و قواعد تجویدی قرآن آشنا شوند و در نهایت با مفاهیم قرآن آشنا شوند به همین سبب کارگاه های تجوید و رو خوانی و روان خوانی قرآن کریم در طرح تابستانی همه روزه برگزار می شود.

حجت الاسلام صالح ادامه داد: با توجه به عربی بودن متون دینی طلاب باید به ادبیات عرب تسلط داشته باشند و هدف اصلی خواندن ادبیات عرب در حوزه های علمیه فهم معارف اسلامی است که باید به صورت کاربردی با طلاب کار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند با اشاره به ضرورت پاسخگویی حوزه به نیاز های روز جامعه و عرصه بین الملل، تصریح کرد: دروس حوزه باید به روز رسانی و کاربردی تر شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) نهاوند در پایان از برنامه تفرحی تابستان 96 خبر داد و گفت: طلاب شرکت کننده در طرح تابستانی در برنامه های اردویی و  ورزشی همچون شنا، والیبال، استخر، فوتبال و ... شرکت می کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha