جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب «درس پروردگار دربارۀ دولت و انقلاب» (

حوزه/ مستکبران تشنۀ خون یکدیگرند و مُترفان، طمعی سیری ناپذیر به اموال و دارایی های دیگران بسته اند. هر دو گروه مستکبر و دنیادار، تهدیدی هولناک و دائمی را برای انسان های راستین و مسلمانان تشکیل می دهند.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، کتاب "درس پروردگار دربارۀ دولت و انقلاب" (جلد اول) تألیف استاد جلال الدین فارسی در 10 سرفصل سامان یافته است.

عناوین اصلی ارائه شده در کتاب عبارتند از: «تعاریف رنگارنگ دولت»، «تنوع دولت و علل آن»، «نقد انسان، زندگی، دولت شناسی»، «انقلاب و دولت»، «انسان/ زندگی شناسی، پایه انقلاب/ دولت شناسی»، «تنوع زندگی ها و تنازع آن ها»، «تنوع دولت ها»، «تنازع دولت ها در آخرین فصل تاریخ»، «دو هیولای سیاسی آنگلوساکسون و روسی؛ دو بلوک سرمایه داری و کمونیستی» و «دولت وحیانی/ نبوی و پنج ولایت متلازم آن».

در قسمتی از متن کتاب و در موضوع «انسان/ زندگی شناسی» می خوانیم: زندگی انسان همواره اجتماعی بوده و در محیط بین المللی جریان دارد. محیطی که علاوه بر تهدیدهای ناشی از قوای طبیعت، تهدیدهای ناشی از زندگی های ممکن اما مخرّب و مفسد را در برمی گیرد.

تنازع گونه های ممکن زندگی، حقیقتی اساسی در تاریخ است. به علاوه، دو گونه ای استکباری و دنیاداری زندگی، موجد افرادی است که به علت دارا بودن علایق خاصی پیوسته در حال تنازع و رقابت و کشمکش با یکدیگر به سر می برند. مستکبران تشنۀ خون یکدیگرند و مُترفان، طمعی سیری ناپذیر به اموال و دارایی های دیگران بسته اند. هر دو گروه مستکبر و دنیادار، تهدیدی هولناک و دائمی را برای انسان های راستین و مسلمانان تشکیل می دهند.

نشانه های بی شمار و همیشگی آن، وقوع جرم و جنایت در درون جوامع و روی دادن جنگ های تجاوزکارانه و حملات وحشیانۀ اقوام و دولت ها به یکدیگر در طول تاریخ است.

کتاب "درس پروردگار دربارۀ دولت و انقلاب" در دو جلد، در 278 صفحه، از سوی انتشارات آبگین رایان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: تهران، خیابان تخت طاووس، خیابان میرعماد، کوچه 11، پلاک 12، واحد 1، مراجعه نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha