سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کتاب" زبان ، بایدها و نبایدها"

حوزه/ جدیدترین اثر معاونت تهذیب حوزه های علمیه با عنوان "زبان ، بایدها و نبایدها" شامل ۱۰۰ نکته پیرامون مراقبت از زبان در سیره بزرگان ، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، کتاب" زبان ، بایدها و نبایدها" شامل 100 نکته پیرامون مراقبت از زبان می باشد که از سیره بزرگان دینی استحصاء و به زیور چاپ آراسته شده است.

نکات اخلاقی این کتاب در یازده فصل با عناوینی چون ، اهمیت مراقبت از زبان در کلام بزرگان، غیبت، دروغ، سخن چینی و عیب جویی، تهمت، شایعه پراکنی، بیهوده گویی، بدزبانی و توهین ، مراء و جدال، شوخی نابجا و  تملق دسته بندی شده است .

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: " سلوک و منش بزرگان هر جامعه ای ، الگوی  مناسبی برای شیوه رفتار مردمان آن جامعه است؛ بر اساس آیات شریفه قرآن، برترین الگوی ما مسلمانان، پیامبر اعظم(ص) و در مرتبه بعدی معصومین(ع) می‌باشند. عالمان ربانی و بزرگان و اولیای الهی به عنوان رهروان راستین معصومین(ع) نیز تا حد زیادی می‌توانند آیینه تمام‌نمای راه روشن این بزرگواران باشند."

معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، بر این اساس و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر" تدوین و ترویج سیره علمای ربانی و قله های تهذیب" و هم چنین  با هدف ترویج و گسترش اخلاق و آداب اسلامی در بین حوزویان، تألیف و تدوین مجموعه کتاب‌هایی در زمینه سیره‌ی عملی و رفتاری علما و بزرگان حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

کتاب " زبان ، بایدها و نبایدها"، هم در همین راستا بوده و  قطره‌ای از دریای بی‌کران فضایل و ارز‌ش‌های اخلاقی و رفتاری اندیشمندان و بزرگان حوزه در اهتمام به مراقبت از زبان می باشدکه به سفارش «شورای صیانت» توسط مدیریت مطالعات تربیتی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه تهیه شده است.

لازم به ذکر است: کتاب " زبان ، بایدها و نبایدها؛100 نکته پیرامون مراقبت از زبان در سیره بزرگان" زیرنظر شورای کارشناسی، شامل حجج اسلام و المسلمین هادی حسن خانی، کاظم علی محمدی و مهدی محمدی صیفار تالیف و با همکاری معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی  و توسط موسسه بوستان کتاب منتشر شده است

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha