جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماهنامه حلقه وصل

حوزه /ماهنامه فرهنگی- تشکیلاتی "حلقه وصل" در سی‎وهفتمین شماره خود به موضوع «موسیقی و نسبت آن با انقلاب اسلامی» پرداخته و در چهار صفحه ویژه، یاد و خاطره «ماه شاعران» استاد فقید حمید سبزواری را گرامی داشته است.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، مطالبی همچون «وقتی سرود خمینی ای امام غیر قابل پخش بود!»، «سازهای سهل‌انگاری، آوازهای تنبلی»، «صدای سمفونی خون و حماسه و انقلاب»، «ضرب آهنگ موسیقی انقلاب در صداوسیما مناسبتی می‌زند»، «در نهایت باید نُت بازگشت به بغل خدا را بنوازیم»، «موسیقی همیشه در کشور ما توسری‌خور بوده است» و «موسیقی را نجات دهید» از جمله عناوین مهم این شماره هستند.

در ابتدای این شماره و در سرویس "آینه" می‌توانید در جریان اخبار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی سراسر کشور قرار بگیرید. معرفی کتابی تازه در تاریخ شفاهی شعر و همچنین گزارشی از نشست مجموعه‌های برتر تربیت محور کشور با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان از دیگر مطالب این سرویس است.

در ادامه و تا انتها، ویژه‌نامه ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی "حلقه وصل" با موضوع «موسیقی و نسبت آن با  انقلاب اسلامی» قرار دارد که در سه بخش مجزا به این موضوع پرداخته است.

"ارکستر یک انقلاب" بخش اول است که در آن با چهره‌های برجسته مدیریتی موسیقی کشور از ابتدای انقلاب تا به امروز آشنا خواهید شد و با گفتگوها و یادداشت‌های این افراد بیشتر از شرایط حاکم بر موسیقی کشور مطلع می‌شوید. چهره‌ها و اساتیدی مثل حمید شاهنگیان، هوشنگ جاوید، محسن صفایی‌فرد، سیدمحمدحسین میری و عبدالحسین رفیع‌نژاد.

پس از این وارد بخش "ملودی نانوشته" خواهید شد که آشنایی با موزیسین‌های حرفه‌ای و متعهد در سطح ملی کشور و بررسی عقاید و نظرات آنها از نکات برجسته این بخش است. افرادی همچون دکتر علی نعمتی، رمضان عظیمی، سیدمحمد میرزمانی، شهروز حقی، عباس ابوحمزه و امید رهبران که همگی آثار درخور و قابل توجهی در دنیای موسیقی پس از انقلاب در کشور خلق کرده‌اند.

در آخرین بخش این ویژنامه نیز "سمفونی بهشت" را ملاحظه خواهید کرد که در آن گفتگو با صداهای آشنای موسیقی انقلابی کشور مثل محمد گلریز و علی‌اکبر قلیچ‌پور درج شده است. همچنین در این بخش در گفت‌وگو با مسئول رادیوی اینترنتی «رادیومون» و خالق ترانه معروف «جیبوتی کجایی؟» گریزی هرچند کوتاه ولی مهم به مبانی و شرایط موسیقی طنز زده شده است. همچنین در گفت‌وگو با دو تن از فعالان موسیقی کودک، به این مساله مهم در تلویزیون اشاره شده است.

علاقه مندان برای دریافت این نشریه می توانند با شماره تلفن 5و77655134 - 021 تماس بگیرند. همچنین برای اطلاع از آخرین خبرها و گزارش‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توانید از سایت Hvasl.ir نیز استفاده کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha