جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب نماز جماعت و برکات آن

حوزه/ کتاب نماز جماعت و برکات آن نوشته محمد اسماعیل نوری که توسط انتشارات بوستان کتاب چاپ و منتشر شده است، به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»کتاب نماز جماعت و برکات آن در بردارنده هفت فصل می باشد که عبارتند از ؛ نماز جماعت در قرآن، آثار و برکات نماز جماعت، مذموم بودن ترک نماز جماعت، نماز جماعت و شرایط آن، احکام نماز جماعت، مستحبات نماز جماعت، مکروهات نماز جماعت.

نویسنده در مقدمه بیان می دارد که اسلام دین مردم و این جمع و جماعت است و برای اجتماعات دینی و حضور مردم در صحنه های گوناگون اهمیت فراوان قائل است؛ آئینی است که مبنای پیروزی و بهروزی را در جمع و جماعت بودن می داند، باهم بودن مسلمانان در کنارهم و به فکر هم بودن آنان که از اهداف عالی اسلام است.

فقط از طریق نماز جماعت تامین می شود چون همین جمع و جماعت است که می تواند آنها را در یک نقطه مشترک جمع کند و با رسیدن آنها به نفطه اشتراک آنان را به یکدیگر متصل و با مسایل یکدیگر آشنا سازد و آنها را یک دل و یک زبان قرار دهد.

نویسنده به بررسی برخی آثار و برکات نماز جماعت از جمله؛ برتری ثواب نماز جماعت بر نماز فرادا، نماز جماعت و کفاره گناهان، نماز جماعت منشأ علو درجات، نماز جماعت برابری با ثواب شهید، پاداش کامل برای اهل جماعت، اجازه شفاعت، نماز جماعت تجلی آشکار شدن اسلام، دفع بلا با نماز جماعت، اجابت دعای اهل جماعت و .... .

در این کتاب به برخی نکات در باره نماز جماعت از جمله، وجود امام جماعت، نیت، اقتدا، اقتدا به یک امام، واجب بودن نماز، نبودن حایل، بلند بودن جای امام، نبودن فاصله زیاد و مقدم بودن امام می داند و همچنین شرایط امام جماعت را نیز در بلوغ، عقل، حلال زاده بودن، ایمان و عدالت نیز می پردازد.

عدالت یعنی امام جماعت باید عادل باشد لذا اقتدا به شخص فاسق یا مجهول الحال صحیح نمی باشد. عدالت عبارت است از یک حالت خداترسی و ایمان قوی که انسان را به انجام واجبات وادار می کند و از ارتکاب گناه کبیره و تکرار گناه صغیره باز می دارد و برای اثبات عدالت حسن ظاهر کفایت می کند؛ منظور از حسن ظاهر این است که با کسی معاشرت داشته باشیم و گناهی از او نبینیم و این حسن ظاهر حاکی از وجود ملکه باطنی عدالت در او می باشد.

این کتاب با تیراژ1000 نسخه با قیمت 8500تومان در بازار موجود می باشد. علاقه مندان برای تهیه کتاب می توانند به نمایندگی های بوستان کتاب سراسر کشور مراجعه کرده و یا با شماره تلفن7-02537742155 تماس حاصل فرمایند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha