چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شماره جدید افق حوزه

حوزه / چهارصد و شصت و هشتمین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، نشریه "افق حوزه" در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.

برخی از عناوین هفته نامه "افق حوزه" عبارتند از: « عراق و شام مقدمه زمین گیر کردن ایران بود »، «تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده های شهدای هفت تیر و شهیدان مدافع حرم: دفاع از حریم اهل بیت(ع) دفاع از ایران است»، «تصمیم نابخردانه آل خلیفه و ادامه واکنش های جهانی»، «آیت الله مقتدایی: در افق 1404 برای هر 500 ایرانی یک روحانی باید باشد»، «روز قدس روز اسلام است»، «عزاداری 5 میلیونی عاشقان مولی الموحدین(ع) در نجف اشرف».

« دفاع از حریم اهل بیت(ع) دفاع از ایران است »عنوان مطلبی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده های شهدای هفت تیر و شهیدان مدافع حرم نسبت به آن تاکید داشتند. ایشان ضمن تجلیل از ایمان، مجاهدت، رشادت و معرفت والای شهدا و صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهیدان، آن‌ها را پایه‌های اقتدار و توانمندی نظام جمهوری اسلامی ایران خواندند و تأکید کردند: تنها راه پیشرفت ایران اسلامی، احیای روحیه انقلابی و مجاهدت است.

رهبر انقلاب اسلامی موضوع پناه دادن کشورهای اروپایی و آمریکا به عاملان ترور، جنایت و انفجار در ایران را رسوایی بزرگ و تاریخی برای آن‌ها دانستند و افزودند: این گروه تروریستی کسانی هستند که با ادعای دفاع از خلق و حتی دفاع از اسلام وارد مبارزات انقلابی شدند، اما در ادامه مرتکب فجایعی هم‌چون حادثه هفتم تیر و ترور مردم عادی شدند و در نهایت در کنار فردی همانند صدام رئیس‌جمهور اسبق عراق قرار گرفتند و اکنون نیز در زیر چتر حمایت آمریکا قرار دارند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ را حادثه‌ای بزرگ و حاوی درس‌ها و عبرت‌ها خواندند و با گلایه از کم‌کاری‌ها برای معرفی رویدادها و حوادث مهم انقلاب اسلامی و شهدا به نسل امروز، خاطرنشان کردند: بعداز گذشت ۳۵ سال هنوز یک فیلم سینمایی یا یک نمایش یا یک رمان درباره حادثه هفتم تیر و آیةالله شهید بهشتی‌ قدس‌سره و شهدای این حادثه نداریم و اگر این حادثه تاکنون زنده مانده است، فقط به دلیل روحیه انقلابی مردم است.

ایشان با اشاره به نگارش کتاب‌های مربوط به عملیات و شهدای دوران دفاع مقدس، همه مردم به‌ویژه جوانان را به مطالعه دقیق این کتاب‌ها توصیه کردند و اظهار داشتند: اگرچه در این زمینه کتاب‌های زیادی به رشته تحریر در آمده است، اما هنوز زمینه نگارش کتاب‌های بسیاری درباره ابعاد و زوایای مختلف دفاع مقدس و شهیدان والامقام جنگ وجود دارد، زیرا رفتار، گفتار و نحوه حرکت هر یک از شهدا، دریچه‌ای به سوی یک دنیای معرفتی است.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «خدایا باز هم مرا به مهمانی ات دعوت کن»، «نگاهی به برخی آثار معنوی و اجتماعی روزه»، «مراقب عفونت های پنهان در بستنی سنتی باشید»، «هشت راه برای ترغیب بچه ها به فعالیت بدنی»، «با گرمازدگی چه کنیم».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha