جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدافعان حرم

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: نمایشگاه پوستر و نقاشی شهدای مدافع حرم ، ادای احترامی به ساحت این شهدای والامقام و خانواده‌های ارجمندشان است و می‌توان با این نمایشگاه روح ایثار و شهادت را در جامعه اشاعه داد.

حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوستر و نقاشی شهدای مدافع حرم که به همت مدیریت آفرینش‌های هنری این مکان مقدس در نگارستان اشراق در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: سالانه بیش از 20 میلیون زائر و نمازگزار از داخل و خارج کشور به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شوند و وظیفه ماست تا استفاده بهینه‌ای از حضور این جمعیت به ویژه در ایام نیمه شعبان و مراسم‌های خاص در راستای ترویج مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و فرهنگ ناب مهدوی انجام دهیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مسجد مقدس جمکران به‌عنوان کانون ناب معارف مهدوی، نشان دادن عکس العمل نسبت به اتفاقات منطقه و جهان است و در این راستا برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی تدارک و اجرا شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم را یکی از برنامه‌های صورت گرفته در این راستا عنوان و تصریح کرد: در نمایشگاه عکس و پوستر شهدای مدافع حرم تصاویری از شهدایی به نمایش درآمده که توفیق خادمی مسجد مقدس جمکران را داشته‌اند و اکنون به خیل مدافعین حرم پیوسته‌اند  و حتی تصاویر شهدای مدافع حرم از کشورهای مختلف نیز به نمایش در آمده است.

وی به تأثیرگذاری زبان هنر در انتقال پیام‌های ارزشی اشاره کرد و گفت: آثار هنری ماندگاری زیادی برای نسل نوجوانان، جوانان و نسل آینده دارد تا آنها بدانند ایثارگران این کشور چه رشادت‌هایی داشته‌اند.

حجت الاسلام ابراهیمی خلق‌کنندگان آثار این نمایشگاه را منتسب شده به خانواده شهدا دانست و ادامه داد: این نمایشگاه ادای احترامی به ساحت شهدای مدافع حرم و خانواده‌های ارجمندشان است و می‌توان با این نمایشگاه روح ایثار و شهادت را در جامعه اشاعه داد.

وی  عنوان کرد: در آینده‌ای نزدیک مراسمی برای تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم  با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در مسجد مقدس جمکران برگزار و این آثار به نمایش در می‌آید.

گفتنی است، این نمایشگاه هرروز از ساعت 9 صبح لغایت 13 در نگارستان اشراق پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha