چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب سلامت جنسی

حوزه/ اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي صداوسيما كتاب "سلامت جنسي در جامعه اسلامي با تأكيد بر نقش رسانه ملي" را در دو جلد منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، با توجه به اهميت موضوع سلامت جنسي و آثار و پي‌آمدهاي گسترده فردي، خانوادگي و اجتماعي آن و همچنين با توجه به وضعيت كنوني جامعه ما كه ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي جنسي؛ روزبه‌روز در آن گسترش و عمق بيشتري پيدا مي‌كند، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري در حوزه گسترش سلامت جنسي و مقابله با ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي جنسي اهميت بسزايي دارد.

در اين ميان، رسانه‌هاي جمعي؛ به‌ويژه صداوسيماي جمهوري اسلامي رسالت و مسئوليت سنگيني؛ به‌ويژه در زمينه آگاهي‌بخشي به پدران، مادران، جوانان و نوجوانان در زمينه آسيب‌ها و مخاطرات روابط و رفتارهاي ناهنجار جنسي و راه‌هاي در امان ماندن از اين آسيب‌ها و مخاطرات بر عهده دارند.

بر اين اساس و با هدف تبيين اهداف كلان، راهبردها و سياست‌هاي رسانه ملي در حوزه گسترش سلامت جنسي و مقابله با ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي جنسي در ايران، «اداره كل پژوهش‌هاي اسلامي صداوسيما» كتاب «سلامت جنسي در جامعه اسلامي با تأكيد بر نقش رسانه ملي» را در دو جلد منتشر كرد.

اين كتاب اثر ابراهيم شفيعي سروستاني و حاصل دو سال كار پژوهشي و گفت‌وگو با بيش از بيست نفر از صاحب‌نظران و كارشناسان حوزه‌هاي فقه و حقوق، اخلاق جنسي، زن و خانواده، روان‌شناسي، جامعه‌شناسي، پزشكي و مطالعات جنسي (سكسولوژي)، مطالعات فرهنگي و راهبردي، رسانه و ارتباطات است.

مهم‌ترين سرفصل‌هاي جلد اول كتاب يادشده به اين شرح است:

1. آشنايي با مفاهيم و اصطلاحات؛

2. نظريه جنسي اسلام؛

3. ناهنجاري‌ها و آسيب‌هاي جنسي در ايران؛

4. اصول، مباني و راهكارهاي تحقق سلامت جنسي در جامعه اسلامي؛

5. رسانه ملي و سلامت جنسي.

در جلد دوم اين كتاب نيز، مجموعه گفت‌وگوهاي انجام‌شده با كارشناسان به تفكيك نه حوزه تخصصي ارائه‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha