پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 385515
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
آیینه پژوهش

حوزه/یکصدوپنجاه وهفتمین شماره آینه پژوهش ویژه ماه های فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۵،که مجله ای درخصوص نقد کتاب، کتاب شناسی و اطلاع رسانی در حوزه فرهنگ اسلامی می باشد، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شماره مذکور شامل مقالات و آثاری است که  "برخی یادداشت ها در باره تفسیر فتوح الرحمان فی اشارات القرآن "، نوشته مجتبی شهسواری ؛ " نگاهی به زندگی و فعالیتهای علمی ابن فوطی "، نوشته ریو میزوکامی ؛ " سند، منبعی دست اول در تحقیقات و پژوهش ها "، نوشته خداداد شهری، محمد حقی خوانساری ؛ " ازجمله این مطالب است .

نقد و بررسی کتاب هم بخش دیگری از این دوماهنامه هست ، برگهایی زرین، نوشته جویا جهانبخش، حاشیه ها بر و خاطره ها از سفرنامه ابن بطوطه پارسی گردان، نوشته سید حسن رضوی برقعی، نکته هایی بر ترجمه و ضبط عبارات عربی در فرهنگ مأثورات متون عرفانی، نوشته سهیل یاری گل دره، نگاهی دیگر به علامه طباطبایی و مجموعه آثار ایشان، نوشته حسین علیزاده، معرفی نسخه ای از البیاض و السواد سیرجانی با نامی مجعول، نوشته محسن پورمختار و نگرشی بر نگارش های کلامی ، نوشته حمید عطائی نظری  ازدیگر مطالب این شماره از فصلنامه می باشد.

 خاطر نشان می شود: در قسمت تازه های نگارش و نشر این دوماهنامه نیز شاه و دربار در ایران باستان ، نوشته فاطمه کرم پور، جشن نامه دکتر کورش صفوی، نوشته مرتضی غلامی، نشریات ویژه زنان، نوشته نیره خداداد شهری  و همچنین تاریخ شفاهی و جایگاه آن در تاریخ نگاری معاصر ایران، نوشته فاطمه یاقوتی  و تغییرات اجتماعی در ایران از نگاه مورخان پارسی نویس بلعمی تا جوینی ، نوشته  حمیده سلطانی مقدم را می خوانیم.

برپایه این گزارش: این شماره از نشریه آینه پژوهش در 152 صفحه، با صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی، مدیرمسئولی محمدتقی سبحانی، سردبیری محمدعلی مهدوی راد ، از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی قم به قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

علاقه مندان برای تهیه این دوماهنامه می توانند با آدرس قم خیابان شهداء، کوچه امار، پلاک 42 مکاتبه نموده، یا با شماره تلفن  02537116666 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha