جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سومین نشریه افق مکث

حوزه/ سومین شماره از پژوهشنامه افق مکث با موضوع بازی‌های رایانه‌ای توسط موسسه صراط مبین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این پژوهشنامه در هر شماره یکی از مسائل اجتماعی – فرهنگی را با رویکرد حل مسئله مدنظر قرار می‌دهد و با محورهای پژوهشی مختلف، پس از ارائه تصویری واضح از مسئله، درصدد تبیین راه‌کارهای حل آن است.

موسسه صراط مبین با توجه به گسترش مخاطبان بازی‌های رایانه، عمق نفوذشان و فرهنگی که در غالب آنها ترویج می‌شود، تلاش کرده است که ابعاد مختلف این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

بخش اول این نشریه، با بررسی مقالات و کتب مرتبط به بازی‌های رایانه‌ای که نگاهی آسیب شناسانه داشته‌اند، لیستی را از آسیب‌ها، عوامل ایجادکننده آن و راهکارهای درمان آسیب‌ها، در قالب چند نمودار ارائه کرده است.
در بخش دوم با بررسی مقررات این حوزه، نگاهی به آمارهای مرتبط و نهادهای دخیل در بازی‌های رایانه‌ای، تلاشی جهت ترسیم واقعیات میدانی مرتبط به مسئله صورت گرفته است.
و در بخش سوم، با برجسته کردن معضل اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، راهکارهایی از اساتید این عرصه مطرح شده است و با آقایان: کهوند، رازی زاده، قویدل و مؤذن‌زاده مصاحبه‌هایی صورت گرفته است.

با توجه به آمار 30 درصدی اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای، در سرفصل‌های پژوهشی، نقش حاکمیت و خانواده‌ها در محورهای نظارتی، تولیدی، فرهنگ‌سازی و ... تبیین شده است.

خاطرنشان می شود: علاقه مندان جهت تهیه پژوهشنامه می توانند با دفتر نشریه به شماره ۰۲۵-۳۲۹۱۰۶۶۳ تماس گرفته و یا به سایت موسسه به آدرس www. seratolmobin.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha