شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازی رایانه ای

حوزه/ بسیاری از بازی ‌های رایانه ‌ای، توسط شیطان ‌صفتان یهودی طراحی شده و تنها هدف آنها این است که در خلال این بازی ‌ها، فکر و دل فرزندان این مرز و بوم را با آموزش ‌های پنهان، به سمت خواسته‌ های خود تغییر دهند و با آخرین فناوری ‌ها، اهداف خویش (انحراف نسل نو) را پیاده کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، یکی از نیازهای اساسی انسان، تفریح و سرگرمی ‌های سالم است. تفریح و بازی قوی ‌ترین منطقی بود که توانست حضرت یعقوب(علیه السلام) را تسلیم خواسته فرزندان کند و یوسف(علیه السلام) را با برادران راهی دشت و صحرا سازد؛[1] اما نکته مهم آن است که هر تفریحی نمی‌ تواند سالم و آرامش ‌بخش باشد. با مرور بر بازی ‌های رایانه ‌ای که دشمنان برای سرگرم کردن فرزندان ما آماده نموده ‌اند، معلوم می ‌شود که آنان در صددند با نام ورزش و بازی، جوانان را از مسیر اصلی جدا و در مسیر شیطان قرار دهد.

به تعبیر دیگر، بسیاری از بازی ‌های رایانه ‌ای که جوانان و نوجوانان با آن سر و کار دارند، توسط شیطان ‌صفتان یهودی طراحی شده و تنها هدف آنها این است که در خلال این بازی ‌ها، فکر و دل فرزندان این مرز و بوم را با آموزش ‌های پنهان، به سمت خواسته‌ های خود تغییر دهند و با آخرین فناوری ‌ها، اهداف خویش (انحراف نسل نو) را پیاده کنند.

شاهد این گفتار، طراحی بازی ‌هایی است که کاربر بدون قتل و غارت،[2] كشتن خدا[3] و فرشتگان،[4] سرقت،[5] شكنجه،[6] برقراری ارتباط با جنس مخالف، همجنس ‌گرایی، خودارضایی و... امکان راه ‌یابی به مرحله بالاتر را نمی ‌یابد.

در بسیاری از این بازی ‌ها، زنان بدون کمترین پوششی ظاهر می ‌شوند تا به صورت غیر مستقیم بی ‌بند و باری را برای کاربران عادی ‌سازی کنند.[7] در اکثر بازی ‌های جنگی نیز کاربرها با بازی زیر پرچم سه کشور: روسیه، چین یا آمریکا، به جنگ کشورهای مسلمان می ‌روند[8] و حتی در برخی بازی ‌های جنگی، شرط امتیاز و حضور در مراحل بالاتر، کشتن کسانی است که از شعارهای اسلامی استفاده می ‌کنند.[9] برخی دیگر از بازی ها با هدف تغییر در سبک زندگی اسلامی طراحی می ‌شوند.

* بازی «سیمز»

به عنوان نمونه: بازی سیمز، بیش از 54 قسمت است که در هر قسمت نوعی سبک زندگی غربی به کاربر آموزش داده شده است؛ در یک قسمت، پرورش سگ و گربه در محیط خانه آموزش داده شده است، در قسمت دیگر روش برگزاری جشن عروسی آموزش داده می ‌شود و در قسمت بعدی روش خوانندگی و... که به راحتی فرهنگ غربی را به کودک و نوجوان آموزش می ‌دهد.

* بازی «پو»

«پو» نام یکی دیگر از این بازی ‌هاست که در بیشتر موبایل‌ ها قرار دارد و کاربران بسیاری را به خود مشغول ساخته است. این بازی به ‌گونه ‌ای طراحی شده که مدام نیازمند سرکشی است؛ گاه مریض و گاه گرسنه می ‌شود. «پو» همانند یک بچه می‌ خوابد، بیدار می ‌شود و نیاز به نگهداری دارد. طبق بررسی ‌های انجام شده، طراحی این بازی به ‌گونه ‌ای است که حتی در نرخ باروری نیز مؤثر بوده است؛ چراکه به کاربر این گونه القا می ‌کند که بچه‌ داری نیز نیازمند این دردسرهاست.

* بازی «اَساسینز کرید»

نمونه دیگر بازی ‌های رایانه ‌ای محبوب «اَساسینز کرید»، مربوط به شیعه اسماعیلیه است. این بازی که توسط یک شرکت صهیونیستی فرانسوی تولید شده، به‌ عنوان بهترین بازی سال در دنیا انتخاب شده است. درباره این بازی چند نکته قابل توجه است:

1. اساسینز کرید به معنای آیین آدم‌ کش است. این بازی بازنمایی وقایع جنگ ‌های صلیبی است که در آن «حسن صباح» و یارانش اقدام به ترور سران جنگ‌ های صلیبی می‌ کنند. شخصیت اصلی داستان دو فرد با نام ‌های «الطائر بن لا احد» و «اِتزیو» می‌ باشند؛

2. علت نام ‌گذاری بازی به اساسین، به شایعه ‌ای که بنی ‌عباس در مورد حسن صباح و یارانش ایجاد کردند، باز می‌ گردد. آنان که از ترورهای افرادشان توسط حسن صباح و افراد تحت فرمانش مستأصل شده بودند، بین مردم شایعه کردند که حسن صباح به افراد خود حشیش می ‌دهد و آنان بر اثر استفاده از این ماده افیونی، بهشت موهومی را مشاهده می ‌کنند که برای رسیدن به آن بهشت، دست به ترور می ‌زنند. اینان بر اثر این شایعات به «حشاشین» معروف شدند. همزمان جنگ ‌های صلیبی رخ داد و اروپایی ‌ها نام این افراد را «اساسین» گذاردند. [10]

هنگام بازی نیز نشان داده می ‌شود که سربازان پشت قلعه، بهشت را می‌ بینند و برای رسیدن به آن جانفشانی می ‌کنند. بنابراین، بازی به کاربر می ‌فهماند که این سربازان –که ایرانی و مسلمان هستند - افراد نادرستی می ‌باشند که بهشت موهومی را می ‌بینند و به خاطر آن ترور و جنگ می‌ کنند؛

3. از نتایج دیگر این بازی جهانی آن است که به کاربران غیرایرانی که از شیعه و عاشورا اطلاعاتی ناقص دارند و در مورد قیام امام حسین(علیه السلام) چیزهایی خوانده یا شنیده ‌اند - که امام در شب عاشورا، بهشت را به یارانش نشان داد - به صورت غیرمستقیم القا می ‌کند که اساساً تمام بزرگان شیعه منحرف و یاران آنها اهل حشیش بوده و انسان ‌های متوهّمی هستند.

جای بسی تأسف است که طبق برخی آمارها در ایران 20 میلیون نفر، روزی حدود دو ساعت با موبایل بازی می ‌کنند که با احتساب تبلت و کامپیوتر، روزی بیش از 50 میلیون ساعت می‌ شود.[11] همچنین، متوسط سن بازی کنندگان در ایران 18- 16 سال است؛ اما در آمریکا 36 سال است و مهم‌ تر آن که در کشورهای غربی بیش از 80 درصد والدین در کنار فرزندان می ‌نشینند و با آنها بازی و در واقع آنها را کنترل می ‌کنند؛ اما متأسفانه در کشور ما اغلب والدین از چگونگی بازی ‌هایی که فرزندانشان را سرگرم نموده است، بی ‌اطلاع هستند.

تأسف ‌بارتر آن که دسترسی کودکان، نوجوانان و جوانان به بازی ‌های نامناسب رایانه‌ ای به آسانی امکان ‌پذیر بوده، کافی است بازی مورد نظر توسط اینترنت سفارش داده شود تا در کوتاه ‌ترین زمان در منزل تحویل شود و سپس وجه آن را بپردازد.

پی ‌نوشت:

[1]. يوسف / 12.

[2]. ؛clash of clans

[3]. ؛god of war

[4]. ؛dante in fern

[5]. ؛pay day2

[6]. ؛gta V

[7]. ؛witcher

[8]. قسمت آنلاین کال آف دیوتی و بسیاری از بازی‌های این چنینی.

[9]. بتلفيد 3.

[10]. ر.ک: افسانه‌های حشاشین فرهاد دفتری، فریدون به دره‌ای، نشر فرزان روز، تهران، 1376 ش.

[11]. بنا بر آمارها، از میان بیش از ۲۰ میلیون کاربر بازی‌ها، ۶۰ درصد پسران و ۴۰ درصد دختران؛ یعنی ۱۲ میلیون پسر و ۸ میلیون دختر به‌طور متوسط حدود ۲ ساعت از زمان خود را به بازی‌های رایانه‌ای اختصاص می‌دهند. آخرین آمارهای منتشره از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حاکی از آن است که در حال حاضر، ۱۸ تا ۲۰ میلیون کاربر ایرانی، بخش قابل توجهی از اوقات فراغت خود را با رایانه و بازی‌های رایانه‌ای سپری می‌کنند. (کیهان، مورخ11/3/94).

معاونت تبلیغ؛ محمد مهدی فجری.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha