شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 406252
۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
فعالیت پایگاه «عمو روحانی» در فضای مجازی

حوزه/ مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه های آسمانی از فعالیت پایگاه «عمو روحانی» در فضای مجازی با محوریت تربیت کودک اسلامی، در فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام فرمانی، مسئول گروه شکوفه های آسمانی در حاشیه برگزاری دوره تربیت مربی کودک و نوجوان در شیراز، به خبرنگار «حوزه» گفت: موسسه همه تلاش خود را انجام می دهد تا بتواند در زمینه تربیت مربی ویژه کودک با رویکرد اسلامی و مذهبی قدم های مثبتی بردارد.

وی افزود: این موسسه مذهبی با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در زمینه کودک و نوجوان در کشور تاکنون با برگزاری دوره های تخصصی کودک و نوجوان در سطح کشور توانسته نقش موثری در زمینه تربیت کودک اسلامی ایفا کند؛ هر چند که در مواردی مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است.

مسئول گروه شکوفه های آسمانی افزود: دشمن در این زمینه فعالیت های بسیاری را برای ضربه زدن به نوع تربیت در زندگی مردم ما انجام می دهد و متاسفانه مسئولین ما در این زمینه فعالیت پویایی از خود نشان نمی دهند؛ خصوصا در زمینه تربیت اسلامی کودکان تاکنون ضعیف عمل کرده ایم و باید تلاش بیشتری در این موضوع انجام دهیم.

حجت الاسلام فرمانی با اشاره به اینکه در کار با کودک و نوجوان مهارت ارتباط گیری، هم زبان شدن و مهارت ورود به دنیای بچه‌ها حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: افزون بر محتوایی که داریم، ادبیات آن باید متناسب با کودکان و نوجوانان باشد و لحن ارائه هم متناسب با فضای فکری و دنیای عینی آنها باشد، از این جهت است که کار با کودکان و نوجوانان سخت‌تر از قشرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه مجموعه شکوفه های آسمانی در سه محور در حوزه کودک فعالیت می‌کند، به تشریح این محورها پرداخت و گفت: محور اول در رابطه با کودکان و نوجوانان  و اجرای برنامه برای آنها است؛ برنامه های تربیتی و اجرای ویژه برنامه هایی همچون جشن تکلیف، جُنگ شادی‌ها با رویکرد دینی از این موارد است.

مسئول گروه فرهنگی تبلیغی شکوفه‌های آسمانی، تصریح کرد: در این محور برای آنها برنامه‌هایی وجود دارد، برای ارائه محتوای دینی از آیتم های متعدد و جذابی استفاده می‌شود، مثل نمایش عروسکی که از جمله کارهایی است که در مجموعه ما برای ارتباط گیری با کودکان و نوجوانان استفاده می‌شود.

حجت الاسلام فرمانی با بیان اینکه در محور دوم  کار ما تولید محتوا برای مربیان است، اظهار داشت: در این عرصه هم دو کار در سطح کشوری انجام شده است؛ تدوین کتاب سال صالحین بسیج ویژه سرگروه‌های کودک از سال 94  تاکنون که این دو کتاب را برای تمام مناسبت‌های سال از اول فروردین تا پایان اسفند تدوین کرده‌ایم و برای تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی، طرح درس برای سرگروه‌ها نوشته شده که به مربی های خود ارائه دهد.

وی با بیان اینکه مخاطبان پایگاه اینترنتی «عمو روحانی» به نشانی  http://amoorohani.com  و  نرم افزار«قاصدک» مربیان کودک و نوجوان و والدین کودکان هستند، افزود: در شبکه اجتماعی تلگرام هم کانال محتوایی با عنوان «عمو روحانی» راه اندازی شد که بیش از 4 هزار عضو دارد.


انتهای پیام/ آ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha