جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه معاونین حوزه اصفهان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی، تشکیل اتاق فکر عملیاتی متشکل از مراکز حوزوی را ضروری خواند و بر تربیت طلاب با رویکرد جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، صبح امروز در نشست هم افزایی مراکز حوزوی اصفهان، با بیان این که به برکت وجود آیت الله العظمی مظاهری، مراکزی با اشرافیت ایشان در حوزه علمیه اصفهان مشغول فعالیت هستند و ارتباط خوبی هم بین این مراکز برقرار است، گفت: امروز لزوم تشکیل اتاق فکر عملیاتی با حضور مسئولین مراکز حوزوی اصفهان، به منظور تعامل و هماهنگی بیشتر ضروری به نظر می رسد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه هدف از تشکیل چنین جلسه ای هم افزایی بیشتر مراکز حوزوی است و استفاده از ظرفیت های مراکز حوزوی برای پیشبرد اهداف حوزه به عنوان یک اصل در پیشرفت و ارتقا مطرح است، لذا برگزاری منظم جلسات با حضور مدیران و مسئولین مراکز به پیشبرد امور کمک قابل توجهی خواهد کرد.

وی افزود: امروز مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در راس مراکز حوزوی استان در بعد نیاز فکری، حضور مدیران مراکز حوزوی را در کنار خود ضروری می داند تا در امر آموزش و تربیت طلاب به مرکز مدیریت کمک شود و بتوان طلبه ای تربیت کرد که با رویکرد جهانی و برای جامعه مفید باشد و  همچنین ریزیش ها کم و  رویش ها بیشتر شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت های مراکز حوزوی

 حجت الاسلام پاک نژاد، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه اصفهان نیز در این نشست گفت: باید در راستای تقویت حوزه علمیه از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم،  لذا خواست ما این است که  کنار هم بنشینیم و با هم سیاست گذاری برای ارائه خدمات به طلاب را انجام دهیم.

وی تاکید کرد:  یکی دیگر از الزامات این کار استفاده از ظرفیت های مراکز حوزوی است شخصا در این جهت هر کاری لازم است انجام می دهم

یکدلی و همدلی خوبی بین مراکز وجود دارد

حجت الاسلام سجادی، مدیر مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه اصفهان هم در این جلسه گفت: یکدلی و همدلی خوبی بین مراکز وجود دارد و این امر ناشی از شناخت دوستان و رفاقت با همدیگر است.

وی ادامه داد: بایستی مرکز مدیریت بنا را  بر حمایت از این مراکز قرار دهد، در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد، لذا باید هدف از این جلسات مشخص شود و نباید به صرف تبادل اطلاعات با یکدیگر تمام نشود.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور، مدیر مرکز مشاوره اصفهان نیز در این نشست ابراز داشت: ایجاد اتحاد کاری بین مراکز  که موجب می شود ده ها برابر خدمت به طلاب ارائه شود امروزه یک امر ضروری است.

ارائه خدمات مشاوره ای به ۳ هزار نفر در سال ۹۴

مدیر مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در سال 94  سه هزار نفر از طلاب و خانواده آنها به این مرکز مراجعه کردند و ما نیز مشکلات را در 12 محور جمع بندی کرده­ ایم که این امر برای سایر مراکز می تواند راهگشا باشد.

وی یادآور شد: ارتباط با همدیگر موجب تقویت کارهای طلبه ها می شود،؛ یکی از وظایف هر یک از مدیران این است که این اتحاد را اتحاد، کاری کنیم و علاوه بر همزبانی همدلی بین هم به وجود بیاوریم.

حوزه را یک تشکیلات واحد بدانیم

حجت الاسلام محسن جلالی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان هم در این جلسه بیان کرد: اگر حوزه را یک تشکیلات واحد بدانیم، لزوم حضور همه مسئولین مراکز در این جلسات امری لازم است. امروز حوزه ها  توسعه یافته شده اند و نیاز به اتحاد و وحدت همه مراکز حوزوی است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر نیاز حوزه ها به یک برنامه جامع است که تخصص هم باید جزیی از این برنامه جامع باشد. یکی دیگر از خاصیت های جلسه علاوه بر همکاری فی ما بین برنامه ریزی های کلان است.

لزوم شناسایی زمینه های همکاری مشترک

حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان هم در این جلسه با بیان این که باید  زمینه های همکاری مشترک را شناسایی و سپس آنها را اولویت بندی ککنیم، گفت: برنامه ریزی و جهت دهی به برنامه ها  از مهمترین اهداف این جلسه است.

وی خاطرنشان کرد: باید روی پیشنهادهای عملی کار شود، اکنون مسائل اقتصادی معضل بزرگی است که روی همه کارهای طلاب تأثیر گذار شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha