جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بازی رایانه ای

حوزه/ عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بازی های رایانه ای خشن به تدریج عوارض و آسیب های نامطلوبی از حیث روحی و جسمی به کودکان و نوجوانان وارد می آورد.

حجت الاسلام سید یاسر حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که افراط در انجام بازی های رایانه ای به خصوص بازی های خشن به شدت آسیب زاست، ابراز داشت: در حال حاضر دست کم در میان گروهی از کودکان و نوجوانان، استفاده های بیش از حد و غالباً غیر ضروری از  فضای مجازی و به ویژه ابزارهای تکنولوژیک همچون رایانه، تبلت و تلفن همراه صورت می گیرد که باید جلوی این روند فزاینده به جهت آسیب زا بودنش گرفته شود.

وی همچنین افزود: یکی از این آسیب ها که اتفاقاً خیلی هم مهم و خطرناک است، آسیب های فیزیکال  می باشد که از جهت پزشکی به جسم و به خصوص چشم بچه ها آسیب می زند و یا این که در درازمدت آنان را دچار کمردرد می کند؛ چرا که 3 ، 4 ساعت یا بیشتر به صورت قوزکرده پشت رایانه می نشینند و همین مساله به جسم آن ها آسیب می زند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: حضور بیش از حد نسل جدید در فضای مجازی به خصوص بازی های رایانه ای در حالی است که بچه ها در سنین کودکی و نوجوانی باید به بازی و تفریح و فعالیت بدنی که به آن نیاز دارند، بپردازند، چرا که همین ها باعث رشد آن ها شده اما تمرکز بیش از حد بر تبلت و تلفن همراه هوشمند و رایانه ، مانع از چنین رشدی برای آن ها می شود.

وی افزود: از سویی همین مساله در درازمدت منجر به چاقی و بروز سوتغذیه و ضعف چشم و ناتوانی های دیگر بدنی و جسمی در آن ها می گردد.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به برخی از عوارض روحی و روانی این مساله ابراز داشت: بازی های رایانه ای و تبلتی و اندرویدی ، وقت بسیاری از کودک و نوجوان را گرفته و به همین نسبت فرصت ارتباط او را با محیط بیرون به حداقل ممکن می رسد و به همین خاطر فرد، میزان یادگیری و رشد اجتماعی و کنش های اجتماعی اش کاهش پیدا می کند و این در حالی است که او باید کنش مطلوب در محیط اجتماع خود داشته باشد تا شخصیتش رشد پیدا کرده و بتواند در آینده برای جامعه اش به خوبی نقش آفرین باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha