شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

حوزه/امروز تمام توان دشمن بر استحاله ازدرون متمرکزشده و باید سعی کرد با بصیرت و تکیه برآرمانهای امام راحل وانقلاب بر این تهدید غالب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری امروز در مراسم گرامیداشت  دهه فجر که در مدرسه علمیه امام عصر(عج) قم برگزار شد با بیان این که بر اساس شواهد موجود،گزینه روی میز آمریکا، حمله نظامی به ایران، نخواهد بود گفت: این سخن به معنای عدم حفظ، تقویت و آمادگی رزمی و دفاعی کشور نمی باشد.

 نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بیان چرایی عدم گزینه حمله نظامی ابرازداشت: عدم ائتلاف نظامی، عدم همراهی کشورهای منطقه با آمریکا و بهانه ندادن ایران به آمریکا از جمله دلایل عدم حمله نظامی آمریکا به ایران است.

وی با بیان این که  این سخن بعضی ها که معتقدند« برجام باعث از بین بردن حمله  نظامی به ایران شده»، گفت: این مطلب صحیح نیست، نه تنها احتمال حمله را کم نکرد، بلکه افزایش هم داد، اظهار داشت:اگر آمریکا از گزینه نظامی نمی تواند بر ایران حمله کند، دلیل دیگر آن، قدرت بازدارندگی نظامی ایران در بنیه دفاعی است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بابیان اینکه این قدرت و اقتدار به راحتی بدست نیامده، بلکه رهبر انقلاب با زیرکی خاصی زمینه آن را فراهم کرده است، گفت: آمریکایها و هم پیمانان او  از طریق پروتکل الحاقی می خواستند از اقدامات و برنامه های دفاعی ایران با خبر شوند و اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنند، ولی رهبرانقلاب با زیرکی و درایت خاصی  وآن هم با ابلاغ نه شرط جلوی نفوذ آنها را برای دسترسی به اطلاعات و باز رسی از مراکز مهم نظامی گرفتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که جامعه اسلامی براصول، ارزشها، آرمانها و مبانی انقلاب واسلام پایبند باشد تهدید خواهد داشت، افزود: آمریکا تنها کشوری است که می تواند ایران را تهدید به حمله نظامی کند؛ در سال گذشته 650 میلیارد دلارهزینه دفاعی آمریکا بوده و این درحالی است که کل بودجه کشور به اندازه درصدی از آن نمی رسد.

*مهمترین دلیل قدرت بازدارندگی ایران بر اساس استراتژی نبرد متقارن است

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری  با بیان اینکه مهمترین دلیل قدرت بازدارندگی ایران بر اساس استراتژی نبرد متقارن است گفت: نبرد متقارن به این معنا است که براساس پذیرش قدرت آمریکا، مسئولین دلسوز کشور، انقلاب، نظام و ولایت فقیه بعد از جنگ به این فکر افتاده اند چه عواملی به کار گیرند تا قدرت و تهدید امریکا در عرصه نظامی را  کاهش دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:  مهمترین موضوعی که کشور براساس توان خود به دنبال آن رفت و سرمایه گذاری کرد بنیه دفاعی یعنی ساخت موشک بود؛ در حال حاضر در عرصه بنیه دفاعی و موشکی به پیشرفتهای خوبی رسیدیم. این پیشرفت ها به کشور اجازه می دهد تا در هر زمانی علیه کشور متاخصم وارد عمل شود.

 حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری  بابیان اینکه امریکا و اسرائیل در منطقه 36  پایگاه نظامی دارند و نزدیک ترین آن بحرین و کویت و دورترین آن در جزیره ای در هزاران کیلومتر از ایران است، اظهار داشت: به حول قوه الهی پیشرفت ها به حدی است که کشور می تواند در بالاترین حد مناطق دور دست را هم مورد هدف قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: متاسفانه بعضی افراد تحریمها را در جامعه  در بورق و کرنا می کنند که چون درتحریم  هستیم کشور در مسائل مختلف در مشکل قرار دارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تحریمها تنها دربخشی از صنایع مانند علوم هسته ای و رادیو دارو و دیگر موضوعات بوده، ولی باوجود همه دست اندازی ها ازسوی دشمنان، پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته ایم، گفت: مهمترین دلیل پیشرفت اتصال نیروها به معنویت، ولایت، فعالیت جهادی  و داشتن نیروهای انقلابی، داشتن انگیزه ولایی و اراده جدی است.  

وی افزود: اگرهر کدام از این عوامل فراهم نبود، بعید بود در زمینه های مختلف به پیشرفت می رسیدیم.

 حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان اینکه تهدید امریکا طبل تو خالی است، گفت: درحاضر تمام توان دشمن بر استحاله از درون متمرکزشده و باید سعی کرد  با بصیرت و تکیه بر تبیین آرمانهای امام راحل وانقلاب بر این تهدید غالب شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha