پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور گفته بود که طی سه سال دو میلیون و ۴۰۰ هزار شغل و در سال جاری نیز ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است با توجه به جمعیت کل کشور سهم استان قم از این میزان اشتغال نزدیک به ۵۰ هزار نفر می‌شود اما این میزان اشتغال در بدنه جامعه قابل مشاهده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای که در مسجد باب‌الجنه خیابان چهارمردان (انقلاب) قم برگزار شد، حل مشکلات کشور را  داشتن روحیه جهادی دانست و اظهارداشت: افرادی که در اشرافیت و رفاه بزرگ شده‌اند نمی‌توانند کشور را تکان دهند؛ اگر برخی افراد به اندازه ست کردن ریش و لباس خود برای اقتصاد مقاومتی وقت می‌گذاشتند باید وضعیت بهتری نسبت به شرایط کنونی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نیازمند تلاش جهادی هستیم، گفت: اکنون درگیر جنگ همه جانبه بوده و مردم صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند و وجود هشت میلیون بیکار در جامعه به معنای یک فاجعه بزرگ است چرا که این جمعیت بیکار هشت میلیون دعوای خانوادگی و فسادهای مختلف دیگر را به دنبال دارد.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه ایران اسلامی نیازی به داعش ندارد، اظهار کرد: اگر داعش هم در کشور حضور داشت، نمی‌توانست همانند پراید از ملت تلفات بگیرد، این مردم جان خود را از سر راه نیاورده‌اند که با محصولات بدون کیفیت آن را از دست بدهند.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به توانمندی‌های داخلی تکیه دارد، گفت: نگاه بیرونی مشکلات کشور را حل نمی‌کند، هر چند مخالف دیپلماسی نیستیم، اما نباید آدرس اشتباه به مردم داده و رویکردهای نادرست را دنبال کنیم.

رئیس کمیته‌ای هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در دوره بعد از برجام تکلیف خوش‌بینی‌ها مشخص شد، اظهار داشت: با گذشت بیش از یک سال از برجام هنوز قرار است در تولید ایزوتوپ‌های پایدار در حوزه تحقیقات، کارهایی را انجام دهند در حالی که تا کنون هیچ کاری انجام نشده است.

وی از حمله نظامی آمریکا به سوریه یاد کرد و ادامه داد: سازمان ملل همانند گذشته در مورد عملکرد آمریکا هیچ کاری را انجام نداده؛ در مورد اقدام تمدید تحریم‌های داماتو نیز سکوت مجامع بین‌المللی به خوبی مشاهده شد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با بیان اینکه کشور نیازمند تحول جدی در نگرش‌ها برای رسیدن به فرهنگ انقلابی و بسیجی است، گفت: مسئولان مدعی هستند که 22 میلیارد دلار کالای قاچاق را کاهش داده‌اند در حالی که آمارهای واقعی نشان می‌دهد قاچاق به بیش از 25 میلیارد دلار رسیده است و اقتصاد مقاومتی با وجود این حجم از کالای قاچاق شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد به فاجعه تبدیل شده است، تصریح کرد: اگر از دستگاه‌های ایکس‌ری استفاده کنیم ،می‌توانیم کامیون‌های قاچاق را در محورهای اصلی شناسایی کرده و مانع ورود کالای قاچاق شویم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از انتخابات به عنوان یک امانت نام برد و افزود: باید در راستای حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی در این انتخابات کوشا باشیم چرا که دشمن از تفرقه به عنوان سم مهلک استفاده می‌کند.

وی  با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی زمینه‌های معنوی بسیاری در کشور فراهم شده است، تاکید کرد: از برنامه‌های معنوی همانند اعتکاف جمعیت بسیاری از جوانان و نوجوانان استقبال می‌کنند و شور آن بسیار قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه تفکر بسیجی، روحیه انقلابی و مدیریت جهادی در طول تاریخ انقلاب حماسه‌آفرین بوده است، اضافه کرد: رسیدن به تحول یکی از برکات توسعه بسترهای معنوی در سطح کشور است.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی از مسئولان دیوارهای ضخیمی از تحریم‌ها مقابل مردم ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: این افراد نسبت به ناتوانی‌ها بی‌توجه هستند در حالی که در بسیاری از عرصه‌ها به خوبی توانسته ایم  تحریم را دور بزنیم و به نتایج مطلوبی برسیم.

وی از فشار گسترده دشمن بر عرصه‌های موشکی، هوا و فضا، سلول‌های بنیادی و مباحث ژنتیکی یاد کرد و گفت: اینکه در عرصه‌های موشکی و هسته‌ای با رشد خود توانسته دنیا را متحیر کنیم نشان می‌دهد که تحریم مانع پیشرفت نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنور بیان داشت: ایران اسلامی در عرصه‌هایی که به صورت غیر مستقیم با رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط است توانسته به پیشرفت‌های بسیاری برسد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری با تاکید بر اینکه هر فردی باید دین خود را نسبت به شهدا ادا کند، مطرح کرد: گاهی برخی افراد از شهدا استفاده ابزاری می‌کنند در حالی که دستاوردهای کنونی نظام اسلامی را مدیون شهدا هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدون جناح‌بازی‌ها می‌توانیم به پیشرفت برسیم، اضافه کرد: در هر عرصه‌ای که بتوانیم روحیه جهادی را ترویج دهیم می‌توانیم فراتر از عرصه هسته‌ای به پیشرفت و موفقیت برسیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از سال 64 برای ورود به عرصه هسته‌ای تصمیم جدی گرفته است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها مدعی شدند که چرا ایران کار هسته‌ای خود را به صورت مخفیانه آغاز کرده در حالی که در آن دوران به ایران اجازه پیشرفت در هیچ عرصه‌ای داده نمی‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری از اکتشاف و استخراج به عنوان نخستین مرحله غنی‌سازی اورانیوم یاد کرد و گفت:‌ نخستین چاه استخراج اورانیوم را چینی‌ها در ایران ایجاد کردند، اما چینی‌ها به تهدید آمریکایی‌ها در چاه دوم مشارکتی نداشتند، بلکه دانشمندان ایرانی با تکیه بر علوم خود توانستند اورانیوم را استخراج کنند.

وی با تاکید بر اینکه جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف هسته‌ای به خودکفایی رسیدند، اظهارداشت: در غنی‌سازی اورانیوم هیچ وابستگی نداریم به همین علت تا کنون توانسته به غنی‌سازی 20 درصد برسیم و می‌توانیم در صورت نیاز به غنی‌سازی 90 درصد هم دست یابیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برجام غنی‌سازی 20 درصد را هم تعطیل کرده است، عنوان کرد: برای برخی از باطری‌ها به اورانیوم 60 درصد نیاز داریم اما این موارد محدود است و در صورت کلی نیازی به اورانیوم بیش از 20 درصد غنی‌سازی شده نداریم اما علم و توانایی آن را داریم و دشمن نمی‌تواند با این دانش هیچ کاری کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنانی که ایران اسلامی را در فشار قرار داده‌اند با مشکلات مختلفی روبه رو شده‌اند چرا که این مشکلات می‌تواند زمینه سقوط آنها را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha