پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حکیم الهی معاون بین الملل المصطفی در دیدار هیروفومی واکیبایاشی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی گفت: ما مقابله با افراطی گری دینی را وظیفه خود دانسته و به دنبال معرفی اسلام واقعی به جهانیان می باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «هیروفومی واکیبایاشی»، معاون اجرایی سفارت ژاپن در تهران، با حضور در سازمان مرکزی المصطفی، با «حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی»، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، با ابراز امیدواری درباره تأثیر مثبت این دیدار در رشد روابط دانشگاهی المصطفی و دانشگاه‌های ژاپن، قم را پایگاه دانش و خاستگاه انقلاب اسلامی ایران برشمرد که بیشتر استادان و نظریه‌پردازان فکری، دانش‌آموخته قم هستند.

وی با اشاره به وجود بیش از 350 مرکز پژوهشی در قم، درباره نظام‌های آموزشی دانشگاهی و حوزوی در قم توضیح داد و خاطرنشان کرد: جامعه‌المصطفی در دو قلمرو علوم اسلامی و علوم انسانی در حال فعالیت می باشد.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی، با بیان این که در ‌المصطفی بیش از 150 رشته تدریس می‌شود، گفت: بیش از سی‌هزار نفر دانشجوی غیرایرانی در المصطفی تحصیل می‌کنند؛ همچنین المصطفی در حدود ۶۰کشور نمایندگی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی، المصطفی را دانشگاهی فراگیر برشمرد و گفت: این مرکز از نظر عمق و محتوای علمی،در رتبه اول قرار داشته و تعامل با مکتب‌های عرفانی ادیان دیگر و توجه به عقل‌گرایی مبتنی بر تفکر فلسفه بشری، از سیاست‌های المصطفی می باشد.

وی قرائت‌های مختلف از اسلام را شامل اسلام افراطی تندرو، اسلام لیبرالی و اسلام اعتدالی دانست و توضیح داد: اسلام افراطی، طرفدار خشونت و ترور است و متن گراست؛ همچنین اسلام لیبرالی نیز ارزش‌های دینی و اسلامی را هضم‌شده در ارزش‌های غربی می‌داند و اسلام اعتدالی هم که در ایران و جامعه‌المصطفی ترویج می‌شود، مبتنی بر عقلانیت، فلسفه و فطرت بشری می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حکیم‌الهی ادامه داد: ما قرائت‌های اول و دوم را جزو اسلام ندانسته و وهابیت را که تجلی‌یافته قرائت اسلام افراطی است، محکوم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما همواره به دانشجویانمان تأکید می‌کنیم که به وطنشان عشق بورزند و به قوانین آن پایبند باشند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل در ادامه، بخش‌هایی از نظام آموزشی المصطفی را تبیین کرد و به معاون اجرایی سفارت ژاپن در ایران پیشنهاد داد که همکاری علمی بین المصطفی و مراکز علمی ژاپن به همراه برگزاری دوره‌ها و رشته‌های با موضوعات مختلف و نیز روابط علمی، پژوهشی و آموزشی ارتقا یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم الهی تصریح کرد: ما مقابله با افراطی گری دینی را وظیفه خود دانسته و به دنبال معرفی اسلام واقعی به جهانیان می باشیم.

گفتنی است در این دیدار، «آقای متولیان»، نماینده جامعه‌المصطفی در ژاپن، درباره نمایندگی تحت مدیریتش و برخی از فعالیت‌ها توضیح داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha