جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 مسلمان مهاجر در ژاپن، به دلیل خوراندن گوشت خوک به او اعتصاب غذا کرد

حوزه/ مسلمان ۴۸ ساله پاکستانی در اعتراض به اینکه در یکی از اردوگاه‌های مهاجران یوکاهاما در ژاپن به او گوشت خوک داده شد، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یک مسلمان 48 ساله پاکستانی در اعتراض به اینکه در یکی از اردوگاه‌های مهاجران یوکاهاما در ژاپن به او گوشت خوک داده شد، دست به اعتصاب غذا زد.

دو هفته پیش در وعده غذایی این مرد مسلمان پاکستانی که به دلایل نامعلومی در یک اردوگاه مهاجران تحت بازداشت به سر می‌برد، گوشت خوک پردازش شده استفاده شده بود و او از آن زمان تاکنون دست به اعتصاب غذا زده است.

برپایه این گزارش به نقل از business-standard.com، این مرد مسلمان در حال حاضر تنها آب و مکمل‌های غذایی مصرف می‌کند و به گفته مسئولین اداره مهاجرت سلامت او در معرض خطر نیست. حادثه مشابهی نیز در آگوست سال 2015 در اردوگاه مهاجران یوکوهاما رخ داده بود و به یک مرد مسلمان بازداشتی سالادی با برش‌های گوشت خوک داده شده بود. مسئولین این اردوگاه پیشتر از این واقعه عذرخواهی کرده بودند و آن را یک اشتباه اداری عنوان کردند.

در پی تکرار این واقعه، یک گروه حقوق بشر حافظ حقوق خارجی‌ها در هفته اخیر به اداره مهاجرت ژاپن مراجعه کرده تا از وقوع هر گونه حادثه مشابهی در آینده جلوگیری به عمل آید.

نماینده این گروه حقوق بشر در این خصوص گفت: اداره مهاجرت وظیفه دارد در هنگام آماده کردن خوراک مهاجران، مسائل و ارزیابی‌های مربوط به ادیان مختلف را مدنظر قرار داده و ما انتظار داریم از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

اداره مهاجرت ژاپن نیز با ابراز پشیمانی از وقوع این حادثه، تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha