جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور هیات‌های نروژی، ژاپنی و اسپانیایی در راهپیمایی مسالمت‌آمیز مردم فلسطین

حوزه/ هیات‌هایی از فعالان حقوقی نروژی، ژاپنی و اسپانیایی دوشادوش مردم فلسطین در راهپیمایی هفتگی روستای بیلین حضور داشته و خواستار پایان دادن به اشغال سرزمین‌های فلسطین شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، درحالی که ساکنان روستای بیلین روز جمعه در ناحیه جنوب مرکزی کرانه باختری در رام الله تظاهرات مسالمت آمیز هفتگی برگزار می‌کردند، هیات‌هایی از فعالان حقوقی نروژی، ژاپنی و اسپانیایی دوشادوش مردم فلسطین در این راهپیمایی حضور داشته و خواستار پایان دادن به اشغال غیرقانونی سرزمین‌های فلسطین به دست رژیم صهیونیستی شدند.

آن‌ها همچنین در همبستگی با زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می‌برند راهپیمایی کرده و شعار دادند.

تظاهرکنندگان درحالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از بلال کاید و ده‌ها تن از زندانیان فلسطینی که در اعتصاب غذا بسر می‌برند در دست داشتند، علیه اشغالگری و استبداد رژیم صهیونیستی شعار می‌دادند.

آن‌ها خواستار آزادی بلال کاید و سایر زندانیان سیاسی شدند که بدون هیچ گونه اتهام و محاکمه در بازداشت موقت (اداری) به سر می‌برند.

در پایان این تظاهرات، نمایندگان کشورهای مختلف به تاریخچه‌ای از  تظاهرات‌های مسالمت آمیز در بیلین گوش فرا دادند که منجر به موفقیت‌های گذشته تظاهرکنندگان در بازپس‌گیری بخش‌هایی از سرزمین‌های مصادره شده  فلسطین و تغییر مسیر دیوار حائل شده بودند.

روز جمعه نظامیان اسرائیلی همچنین یک کودک فلسطینی با نام حمزه خطیب را که به جرم پرتاب سنگ به سمت اتومبیل نظامیان صهیونیست ربوده شده بود، پس از ضرب و شتم و ارعاب آزاد کردند. صهیونیست‌ها این کودک فلسطینی را کتک زده و مجروح کرده، او و خانواده‌اش را تهدید به عواقب جدی کرده بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha