دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی، انتفاضه‌ای علیه بی‌عدالتی

حوزه/ عده‌ای از فعالان فلسطینی در جنوب کرانه باختری اشغالی در بیت لحم، در همبستگی با زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اقدام به تحصن کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز شنبه عده‌ای از فعالان فلسطینی در جنوب کرانه باختری اشغالی در بیت لحم، در همبستگی با زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، اقدام به تحصن کردند.

خانواده زندانیان و زندانیان سابق فلسطینی، نمایندگان گروه‌های ملی و اسلامی در بیت لحم، رهبران مذهبی، فرزندان مرکز لاجیء در بیت لحم و دانشجویان دانشگاه فلسطینی اهلیه در این تحصن حضور داشتند.

سرپرست کمیته امور زندانیان فلسطینی با بیان اینکه زندان‌های اسرائیل به میدان نبرد تبدیل شده‌اند، شرایط را به انتفاضه‌ای علیه بی‌عدالتی، حقارت و قوانین نژادپرستانه توصیف کرد.

عیسی غراقه متذکر شد که اعتصاب غذای دسته جمعی در زندان‌های رژیم صهیونیستی، ابتدا در همبستگی با بلال کاید زندانی فلسطینی در اعتصاب غذای آغاز شد و در ادامه منجر به اعتراض دسته جمعی زندانیان فلسطینی به بازداشت اداری (موقت)، سیاست اسرائیل در بازداشت بدون محاکمه و اتهام فلسطینیان، حبس انفرادی، یورش‌های تحقیرآمیز و دیگر اقدمات شدید اعمال شده علیه زندانیان فلسطینی شد.

کشورهای جهان اسرائیل را در لیست نژادپرستان و فاشیست‌ها قرار دهند

به گفته غراقه نیروهای اسرائیلی اخیرا به زندان‌های نفحا، رامون، آفر، نقب و اشل حمله کرده و آزار و اذیت زندانیان آنان را مجبور به اعلام اعتصاب غذا کرده‌اند

او اعلام کرد که زندانیان فلسطینی نیاز به حفاظت بین‌المللی داشته و از رهبران جهان خواست تا اسرائیل را به علت نقض‌ مداوم حقوق بشر در لیست کشورهای «نژادپرست و فاشیست» قرار دهند.

او همچنین گفت که وضعیت سلامت بلال کاید در شرایط بحرانی قرار داشته، و به «بمب ساعتی» شباهت دارد و هر آن ممکن است منجر به مرگ او به خاطر 56 روز اعتصاب غذا شود.

کشیش عیسی مصلح سخنگوی کلیسای ارتدکس یونان نیز با شرکت در این تحصن از جامعه بین‌المللی و بشردوستان خواست تا برای نجات جان زندانیان فلسطینی اقدام کنند. این درحالی بود که نوران بلبل خواهر دو برادر زندانی محمد و محمود بلبل که در اعتصاب غذا بسر می‌برند، خواستار مداخله سازمان ملل و شورای امنیت و پایان دادن به تراژدی وضعیت نگهداری زندانیان سیاسی شد.

مسئولیت سلامت زندانیان با رژیم صهیونیستی است

عبدالله زگاری سرپرست جامعه زندانیان فلسطین و محمد حمیده سرپرست سابق جامعه زندانیان نیز اعلام کردند که اسرائیل مسئولیت سلامت و زندگی زندانیان در اعتصاب غذا را به عهده دارد.

این درحالی است که بیش از 300 زندانی فلسطینی از پنج شنبه تا کنون در اعتصاب غذا به سر می‌بردند، روز شنبه اقدام به شکستن اعتصاب غذای خود کردند. با این حال اعتراض دسته جمعی در حمایت از بلال کاید، محمد و محمود البلبل و اعتراض به بازداشت موقت و وضعیت نابهنجار زندانیان در زندان‌های اسرائیل همچنان ادامه دارد. کاید یکی از شش زندانی فلسطینی است که هم اکنون در اعتراض به بازداشت موقت در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha