جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره خوک در اندونزی تغییر نام داد

حوزه/ جشنواره مواد غذایی که قرار است همزمان با عید سال نو چینی در اندونزی برگزار می‌شود، در پی اعتراض‌های گسترده مسلمانان به جشنواره آشپزی ایملک تغییر نام داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thejakartapost، یک جشنواره غذایی که قرار بود در روزهای 23 تا 29 ژانویه در شهر سمارانگ در شمال اندونزی برگزار شود، در پی اعتراض گروه‌های اسلامی تغییر نام داده و نام آن از «جشنواره خوک» به جشنواره «آشپزی ایملک» تغییر یافت. ایملک نام اندونزیایی جشن سال نو چینی بوده و مصادف با 28 ژانویه می‌باشد.

گروه‌های اسلامی جلسه‌ای با کمیته جشنواره در اداره پلیس سمارانگ داشتند تا به بحث و بررسی در این باره بپردازند.

دانانگ انسورا سنخگوی جماعت اسلامی سمارانگ در این باره گفت: واژه جشنواره خوک باعث اذیت و آزار ما مسلمانان است. به همین علت نیز ما از کمیته خواستیم این جشنواره را تعطیل کرده و تلاش‌هایشان را روی برگزاری جشن سال نوی ایملک متمرکز کنند. کمیته همچنین موظف شد از فروش گوشت خوک در ملاء عام خودداری کند.

فردوس ادینگورو، سرپرست کمیته جشنواره نیز تغییر نام آن را تایید کرد، هرچند اصل مراسم به جای خود باقی است.

در همین راستا بعضی از سازمان‌های اسلامی اندونزی از جمله حزب التحریر، جوانان محمدیه، عمل دانشجویان مسلمان اندونزیایی و دیگر گروه‌ها از پلیس این کشور خواستند برای چنین مراسمی که نگرانی جامعه اسلامی اندونزی را برمی‌انگیزند، مجوز صادر نکنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha