شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
توسعه برنامه «دعوت از مدرسان اسلامی» در ژاپن

حوزه/ کشور ژاپن که پیش از این تنها در رابطه با مدارس اسلامی اندونزی بوده و از مدرسان و معلمان اسلامی این مراکز دعوت به عمل می‌آورد از این پس قصد دارد این برنامه را با دیگر کشورهای آسه‌آن نیز داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از pressreader، دولت ژاپن قصد دارد برنامه «دعوت از مدرسان اسلامی» را توسعه دهد. پیش از این کشور ژاپن این برنامه را تنها در رابطه با مدارس اسلامی شبانه روزی اندونزی داشته و از این پس قصد دارد معلمان و مدرسان اسلامی را از دیگر کشورهای انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) نیز دعوت نماید.
میاموتو شینگو مدیر همکاری بین‌المللی ایمنی و امنیت در وزارت امور خارجه ژاپن در یک کارگاه آموزشی درباره ارتقاء تبادل فرهنگی در آسه‌آن گفت: ما هم اکنون رابطه خوبی با مدارس اسلامی اندونزی داریم و می‌خواهیم شبکه‌ها و برنامه‌های مشابهی با دیگر کشورهای عضو انجمن ملل آسیای جنوب شرقی در مالزی، فیلیپین و سایر کشورها داشته باشیم. این برنامه تجربه آموزشی خوبی برای مردم ژاپن فراهم کرده و در افزایش دانش آنان درباره اسلام مفید بوده است. من اخبار حملات تروریستی در بنگلادش را در تلویزیون ژاپن دیده‌ام که مدعی می‌شوند الله اکبر واژه‌ای است که اغلب توسط تروریست‌ها استفاده می‌شوند و نگرانم مردم ژاپن اسلام را از طریق گزارش‌های نادرست خبری بشناسند.
وی افزود: مردم ژاپن بایستی با اسلام مستقیما از طریق خود مسلمانان و با ملاقات با آن‌ها آشنا شوند. برای مثال از طریق این برنامه مردم می‌فهمند که واژه الله اکبر توسط مسلمانان گفته می‌شود و معنای واقعی آن را خواهند آموخت.
این برنامه آگاه سازی اسلامی در سال 2004 توسط مرکز مطالعات اسلامی و اجتماعی دانشگاه اسلامی شریف هدایت الله در همکاری با سفارت ژاپن آغاز به کار کرده و از آن زمان تا کنون 150 تن از سخنرانان مدارس اسلامی به ژاپن دعوت شده‌اند.
در همین راستا مدیر اجرایی این برنامه گفت که از طرح جدید دولت ژاپن در توسعه برنامه اسلامی در آسه‌آن پشتیبانی کرده و بیان کرد که این اقدام نه تنها به نفع کشور ژاپن بلکه برای مدرسان اسلامی در کشورهای آسیای جنوبی نیز مفید خواهد بود.
وی افزود: از این طریق مدرسان و معلمان نیز می‌توانند با فرهنگ و دانش ژاپن آشنا شده و تبادل فرهنگی به درستی انجام شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha