سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست مدیر حوزه های علمیه با مدیران استانی حوزه

حوزه/ شورای هماهنگی و همفکری مراکز حوزوی به همت مرکز مدیریت حوزه های علمیه تشکیل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در نشست  مدیران استانی حوزه های علمیه از راه اندازی "شورای هماهنگی و همفکری مراکز حوزوی" متشکل از حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، جامعة المصطفی(ص)، مرکز خدمات حوزه و دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد.

وی گفت: ان شاءالله در این شورا با گفتگوهای دوستانه و هماهنگ، افق های جدیدی را پیش روی حوزه ترسیم و هم افزایی های مناسبی را پیدا خواهیم کرد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: در جلسه شورای معاونین حوزه، پیش نویسی برای راه اندازی این شورا تهیه شده که برای مدیران مراکز مذکور ارسال خواهد شد و  تا اواخر مردادماه سال جاری، نخستین جلسه شورا را برگزار خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز داشت: همچنین در سطح استان های کشور نیز مدیران حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران و مرکز خدمات حوزه های علمیه، شورای همفکری ماهانه را تشکیل دهند تا شاهد ثمرات آن برای طلاب استان ها  باشیم.

امام جمعه قم خاطرنشان ساخت: مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه های علمیه به عنوان دو بال هستند که یک کار را انجام می دهند و نباید حتی شائبه ای از دوگانگی میان این دو نهاد وجود داشته باشد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، تحول در حوزه را بسیار ضروری دانست و گفت: ما به دنبال تحول هستیم؛ اما این مقوله، قواعدی دارد که با همکاری یکدیگر می توانیم کارهای بزرگی رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: باید با منطق، تدریج و همچنین با هماهنگی با مرجعیت رو به جلو حرکت کرده و در این راه موانع را از پیش رو برداریم.

مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: ما امروز در دوره ای قرار داریم که توسعه و گشایش های مالی وجود ندارد، اما باید با همت های استوار حرکت رو به جلو داشت و تحول آفرید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha