سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 386591
۱۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
اعتکاف طلاب المصطفی

حوزه/ مراسم اختتامیه اعتکاف طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه در مسجدخاتم الانبیا (ص)پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مشایخی در مراسم اختتامیه اعتکاف طلاب المصطفی(ص) که در  مسجدخاتم الانبیاء پردیسان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به امر اعتکاف خاطرنشان ساخت: اعتکاف امری است مهم در بعد خود شناسی و معرفت به معارف الهی، لذا باید قدر این فرصت ها را دانست و در جهت بالندگی روح خود از این ها استفاده کرد.

 وی در ادامه با ضرور شناخت خود در جهت اعتلای دین مبین اسلام ابراز داشت: یکی از مسائلی که موجب پیشرفت خود و محیط پیرامون می شود این است که جایگاه خود را در تمامی عرصه ها اعم از اجتماعی، دینی و... بشناسیم،  لذا ما به عنوان یک مبلغ، وظیفه داریم همواره با شناخت خود در جهت تعمیق بخشی به مباحث دینی در سطوح مختلف جامعه تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  مشایخی در ادامه افزود: طلاب باید قدر تمامی لحظات زندگی خود را بدانند و به نحو احسنت از این موقعیت در جهت رسالت خویش که بسیار با ارزش است قدم بردارند، چرا که طلاب مسئولیت انتقال معارف مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را بر دوش خود دارند.

وی  با بیان نکات اخلاقی ابراز داشت: بهترین قول، بهترین گفتار یک مبلغ است، چرا که طلبه قدم  در راه تبلیغ دین گذاشته است، لذا  شما نه تنها می خواهید حیات داشته باشید، بلکه باید حیات به وجود آورید و باتوجه به این که قول شما بهترین قول است  قول بدون عمل تاثیر گذار نخواهد بود، پس باید ابتدا خود را پرورش دهیم و به حیات خویش توجه داشته باشیم تا در جامعه نقش ایفا کنیم و قولی ارزشمند است که انسان را به سوی خدا هدایت و سوق دهد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در تبلیغ صرف، قول ملاک نیست، بلکه  باید همراه با عمل صالح انجام گیرد  و همچنین مردم را با زبان تند به خدا دعوت نکنیم،  بلکه با رفتار و کردار مردم است که خود تشویق می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha