شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: همه بد بختی های امروز مسلمانان به دلیل نافرمانی آنها از فرامین پیامبر(ص) است. امروز باید دید کارهایی که مسلمانان انجام می دهند، چه اندازه با سنت پیامبر(ص) همسو و همراه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، در ادامه تفسیر سوره مبارکه نور، به آیات پایانی این سوره قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در این آیه مردم را از نافرمانی پیامبر الهی و مخالفت با ایشان را برحذر داشته است.
وی با بیان این که نافرمانی نبی مکرم اسلام(ص) زندگی دنیا با مشکل روبرو کرده و در قیامت افراد را با عذاب دردناک همراه می سازد، گفت: از دیگر  ویژگی های اطاعت از نبی مکرم اسلام این است که انسان مشمول رحمت الهی قرار گیرد. پیروی از خدا و پیامبر انسان را در بهشت جاویدان قرار می دهد و او را همنشین با اولیای الهی می کند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: اگر از فرمان پیامبر در روز غدیر اطاعت می شد، امروز این همه دوگانگی و چندگانگی در امت اسلامی نبود و اگر مودت اهل بیت پیامبر مورد توجه مردم قرار می گرفت یازده امام معصوم شهید نمی شدند.
وی اطاعت از پیامبر را اطاعت از خدا و قرآن دانست و گفت: همه بد بختی های امروز مسلمانان به دلیل نافرمانی آنها از فرامین پیامبر(ص) است. امروز باید دید کارهایی که مسلمانان انجام می دهند، چه اندازه با سنت پیامبر(ص) همسو و همراه است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) در ادامه به مصادیقی از مخالفت با پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: از جمله نمونه های مخالفت با رسول اکرم(ص) خیانت است؛ قرآن می فرماید که به خدا و پیغمبر خیانت نکنید. کسانی که شبهه افکنی درباره پیامبر(ص) دارند، کاریکاتور می کشند و...، از مصادیق خیانت است که مسلمانان نباید نسبت به آن ساکت باشند.
وی آزار پیامبر(ص) را از دیگر مصادیق مخالفت با رسول اکرم(ص) دانست و گفت: خداوند این افراد را به عذاب سخت وعده داده است؛ در آیه  53 سوره مبارکه احزاب مصادیقی از آزار پیامبر را نام می برد و می فرماید که بدون اجازه وارد خانه پیامبر(ص) نشوید، زمانی که میهمان ایشان می شوید اقامت خود را طول ندهید، اگر چیزی از همسران پیامبر(ص) می خواهید از پشت پرده با آنها سخن بگویید، کسی حق ندارد با همسران پیامبر(ص) ازدواج کند و...، قرآن این کار ها را موجب آزار رسول اکرم(ص) معرفی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی یکی از سخنان حضرت محمد صلی الله علیه و آله که خودشان بارها آن را بیان داشتند، آزار اهل بیتشان معرفی کرد و گفت: پیامبر(ص) مودت قربی را اجر رسالت خود معرفی کرد، از این رو هرکه خانواده، شیعیان، پیروان و مؤمنان را آزار دهد، پیامبر(ص) را آزار داده است. این پیامبر الهی همواره مردم را بر اکرام اهل بیتشان و حفظ حقوق آنها توصیه می کردند.
وی با ضروری دانستن توجه به حقوق اهل بیت(ع) گفت: امام زمان(عج) بر گردن ما حقوقی دارد که ملزم به رعایت آنها هستیم؛ کسی که موجب ناراحتی این امام همام شود، موجب ناراحتی و آزار این پیامبر الهی می شود. امروزه برخی به جای انجام وظیفه در برابر امام زمان(عج)، با ادعای ارتباط با ایشان، غافل شدن از وظایف خود در زمان غیبت و... موجب ناراحتی این امام می شوند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) جلو افتاد از پیامبر(ص) را از دیگر مصادیق نافرمانی رسول اکرم(ص) عنوان کرد و گفت: مصداق دیگر نافرمانی رسول خدا، جدال کردن است. سؤال پرسیدن و به دنبال جواب رفتن، کار درستی است، ولی برخی به جای سؤال کردن، مجادله می کنند یا شبهه افکنی می نمایند که این کار نشانه و مصداق نافرمانی رسول اکرم(ص) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha