جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی مراسم یادواره شهدای شعبانیه

حوزه/ امنیت کشور به برکت خون های پاک شهدا و مدیریت مخلصانه اطلاعاتی است زیرا اگر این اخلاص وجود نداشت این چنین دشمنان در طراحی هجمات و حملات علیه ما ناکام نمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای شعبانیه در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم، با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سید الشهدا(ع)، گفت: جبرئیل امین به پیامبر اکرم (ص)عرض کرد که در هفت آسمان به حضرت حمزه، اسدالله گفته می شود؛ روزی شخصی نزد پیامبر آمد و از ایشان درخواست کرد که نامی نیکو که دوست داشتنی ترین اسم نزد ایشان است را برای فرزند او انتخاب کند که پیامبر(ص) فرمودند که نام این فرزند را حمزه بگذار.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن، بیان می کند که مومنانی که با خداوند عهد بستند، برخی با ادای دین، شهید شدند، ولی برخی نیز منتظر شهادت هستند و به جنگ اکتفا نکردند.

وی افزود: شهدای مدافع حرم و شهدایی که پس از جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت رسیدند از همین دسته هستند زیرا هیچ گاه از شهادت و راه رسیدن به شهادت دست نکشیدند؛ امام علی(ع) بیان می فرمایند که این آیه در خصوص من و حمزه و عبیده بن حارث نازل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) افتخارات زیادی در تاریخ پربار زندگی خویش دارند، ولی هیچگاه پس از یک اتفاق، فزت و رب الکعبه نفرمودند، نشان می دهد که مقام شهادت چه مقام بالایی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: شهادت مفهومی نیست که کسی بخواهد بخاطر آن برای شهید غصه بخورد و اندوهگین باشد، بلکه شهادت مقامی است که در آن باید به شهید غبطه خورد زیرا شهید به مقاماتی می رسد که کمتر انسانی می تواند به آن برسد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: خداوند با اولین قطره خون شهدا هفت امتیاز استثنایی به آنان اعطا می کند که یکی از آنها غفران الهی و نظر به وجه الله است که این سعادت نصیب هر انسانی نمی شود؛ یکی از دعاهای مهم ائمه (ع)، شهادت در راه خدا بود؛ در احادیث بیان شده است که اگر انسانی عشق وافر به شهادت داشته باشد و دعا کند که ختم زندگی او با شهادت باشد، اگر در بستر هم از دنیا برود با شهدا محشور می شود.

وی گفت: در حدیث قدسی بیان شده است که خداوند جانشین شهید در خانواده شهدا است، یعنی خداوند خانواده شهید را مدیریت می کند؛ هر کسی که خانواده شهدا را خوشحال کند، خدا را خوشحال کرده است و هر کسی که آنها را ناراحت کند، خدا را ناراحت کرده است؛ ملاک رضایت خانواده شهدا، ملاک رضایت خداوند است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: در جنگ موته و پس از شهادت جعفر ابن ابی طالب، به خاطر جوانی حضرت جعفر ابن ابی طالب پیامبر اکرم(ص)، پس از نماز صبح به منزل شهید رفتند، درحالی که اعضای خانواده از شهادت جعفر خبر نداشتند، پیامبر دست نوازش بر سر فرزندان جعفر(ع) کشیدند و به شکلی با آنها رفتار کردند که همه متوجه شدند که این خانواده یتیم شده است؛ سپس تا سه روز غذای این خانواده تامین شد تا این خانواده بتوانند عزاداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا از عالم برزخ زندگی خانواده خود را مدیریت می کنند و بسیاری از خانواده های شهدا در کشور هستند که این مساله را می توانند شهادت بدهند؛ حاجی نوری در کتاب دارالسلام، خواب های صادق علما و صلحا را بیان کرده است و در این زمینه باید رویاهای صادقه برای شهدا نیز نوشته شود؛ باید کتاب دارالسلام شهدا نیز نگاشته شود زیرا همین امروز نیز همسران و مادران شهدا می توانند گواهی دهند که از عالم غیب و با رویای صادقه چگونه با شهدای خود در ارتباط هستند.

سخنران این مراسم بیان کرد: مقام شهید به قدری عالی است که پیامبر اکرم(ص) فرمود، در روز قیامت همه مردم از پس پرده با خداوند سخن می گویند، ولی خداوند با شهدا بدون حجاب با شهدا صحبت می کند؛ جنت شهدا از لحظه شهادت آغاز می شود و در عالم برزخ به نعمات وعده داده شده نایل می شوند.

وی گفت: در احادیث بیان شده است که اگر جوانی، دچار شهوت شود و بر شهوت خود غلبه کرد و به خاطر خدا دست از عمل گناه کشید با شهدا محشور می شود؛ امروزه خطرات دشمن جدی است زیرا مستکبران از روش های نوین سعی می کنند تا بی بند و باری را در میان جوانان ما ترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: در همین حدیث بیان شده است که کسی که خشم خود را به خاطر خدا کنترل کند و به خاطر خداوند بر زن و فرزند و دوست و هم نوع خود رحم کرد و از خشم خود گذشت نیز با شهدا محشور می شود؛ سومین عنصری که باعث می شود انسان با شهدا محشور شود، معرفت به حق خدا، رسول و اهل بیت(ع) است؛ کسی که در قرائت سوره اناانزلنا استمرارداشته باشد نیز با شهدا محشور می شود؛ سوره قدر سوره اثبات کننده حقانیت شیعه و امامت است.

وی بیان کرد: اگر امروز کشور ما عزت و امنیت دارد به برکت همین خون های پاک شهدا و مدیریت مخلصانه اطلاعاتی است زیرا اگر این اخلاص وجود نداشت این چنین دشمنان در طراحی هجمات و حملات علیه ما ناکام نمی شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha