پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 381711
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
ماه رمضان قدس

حوزه/ امسال ماه رمضان قدس در حالی آغاز شد که سحری خوان جوان شهر که مردم خاطرات زیادی با او دارند، با شلیک گلوله اشغالگران شهید شده و صهیونیست ها حتی پیکر او را نیز از خانواده اش دریغ می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امسال ماه مبارک رمضان در حالی وارد قدس شده که بازارها و خیابان های شهر به خاطر فراق شهداء و جای خالی آنها بر سر سفره های افطار، اندوهگین است.

کوچه های قدس این شب ها همچنین داغدار "بهاء علیان" سحری خوان جوان شهر است که با شلیک گلوله اشغالگران شهید شد. او کسی بود که سال ها بر طبل خود کوبید تا خبر آمدن ماه رمضان و نزدیک شدن وقت سحری را به مردم گوشزد کند و اکنون جای او در شهر خالی است.

کوچه های شهر قدس سرشار از خاطراتی است که هر گوشه را پر کرده و جای جای این شهر یادآور شهادت جوانان و کودکان مسلمان است.

ماه رمضان می آید، اما هنوز پیکر شهید بهاء در تصرف اشغالگران است و همین باعث شده داغ خانواده او بیشتر شود و کاری هم از دست آنها بر نمی آید و این در حالی است که هنوز پیکر شهدای زیادی نزد اشغالگران باقی مانده و از تحویل دادن این پیکرها به خانواده های آنها خودداری می کنند.

همان طور که گفتیم، شهید بهاء علیان سحری خوان قدس بود که اکنون شهید شده و جای او در شهر خالی است، چون مردم خاطرات شاد زیادی از او به یاد دارند.

محمد علیان پدر وی می گوید: ماه رمضان با حضور بهاء حال و هوای دیگری داشت، چون او به همراه دوستانش مردم را برای سحری بیدار می کرد و شادی را میان مردم می آورد و با فرا رسیدن ماه رمضان جزء اولین جوانانی بود که خیابان ها را تزئین می کرد و اکنون خیابان ها بدون او تزئین می شود و از این رو برای ما مایه اندوه است.

پدر بهاء ادامه داد: پسرم معمولا در ماه رمضان در خارج از منزل افطار می کرد، چون مسئول پخش افطاری میان روزه داران مسجد الاقصی بود.

مادر شهید بهاء هم روزهای شادی را به یاد می آورد که در ماه رمضان پسرش در کنار آنها بود و ما همیشه به او اصرار می کردیم که افطار را در کنار ما باشد، اما او ترجیح می داد با دوستانش مشغول تهیه افطاری در مسجد الاقصی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha