دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 شرکت‌هایی که اسرائیل را بایکوت کنند، از مزایده‌های دولتی محروم می‌شوند

حوزه/ موسسات و شرکت‌های آمریکایی که رژیم صهیونیستی را بایکوت کرده‌اند ممکن است از بستن قراردادهایی به ارزش ۱۰۰ هزار دلار با دولت ایالتی کالیفرنیا محروم بمانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، طبق قانونی که به زودی توسط فرماندار کالیفرنیا به اجرا در خواهد آمد شرکت‌ها و موسساتی که در این ایالت آمریکا، در جنبش تحریم و بایکوت اسرائیل حضور داشته باشند، اجازه انعقاد قرار داد با دولت را از دست می‌دهند و فعالان حقوق بشر و طرفداران آزادی فلسطین معتقدند که این قانون، نقض فاحش آزادی بیان محسوب می‌شود.

به این ترتیب شرکت‌هایی که رژیم صهیونیستی را بایکوت کرده‌اند ممکن است از بستن قراردادهایی به ارزش 100 هزار دلار با دولت ایالتی کالیفرنیا محروم بمانند.

هر چند نمایندگان مجلس آمریکایی مدعی هستند که این قرار داد را با هدف عدم تجارت و حمایت از اقدامات تبعیض آمیز علیه ملت‌های مختلف تصویب می‌کنند اما تنها نام رژیم اسرائیل در نسخه تصویبی این لایحه دیده می‌شود.

 کوین بیکر از اتحادیه آزادی‌های مدنی در آمریکا با محکوم کردن تصویب این لایحه گفت: این قانون یعنی ایجاد یک لیست سیاه رسمی دولتی از افراد و شرکت‌هایی که از حق آزادی بیان‌شان با انگیزه سیاسی استفاده کرده‌اند.

برپایه این گزارش به نقل از راشاتودی، فعالان حقوق بشر در آمریکا همچنین معتقدند که هدف قرار دادن جنبش تحریم و بایکوت اسرائیل تا زمان پایان اشغال سرزمین‌های فلسطین و ایجاد یک فلسطین مستقل، ناعادلانه است.

کار به جایی رسید که حتی یهودیان آمریکا نیز به مخالفت با این لایحه برخاستند. به طوری که دیوید مندل، یک وکیل ساکرامنتو، عضو صدای صلح یهودیان و همچنین عضو کمیته انجمن وکلای ملی معتقد است این لایحه بیشتر یک نمایش قدرت است.

مندل در این باره می‌گوید: هدف آنان این است که داشتن نقطه نظر سیاسی را ممنوع اعلام کنند. هدف در اینجا تهدید و ارعاب مردم از عواقب داشتن یک دیدگاه سیاسی مخالف با اسرائیل است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha