جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمک نظامی ۳۸ میلیارد دلاری به اسرائیل را متوقف کنید

حوزه/ارگان‌های کلیسایی در آمریکا و نقاط مختلف جهان با درخواست توقف کمک مالی ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل، اقدامات متجاوزانه اسرائیل علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از sightmagazine.com، سازمان‌های کلیسایی در آمریکا، از دولت ایالات متحده آمریکا خواستند تا در دادن کمک نظامی 38 میلیارد دلاری به اسرائیل تجدید نظر کرده و گفتند: سلاح‌های بیشتر آخرین چیزی است که در درگیری‌های فلسطین اشغالی به آن نیاز است.

در جلسه مشورتی این ارگانها، 60 نماینده از کلیساها و سازمان‌های مرتبط با کلیسا از نقاط مختلف جهان از جمله اعراب و مسیحیان فلسطین، بومیان آمریکا و آفریقای جنوبی حضور داشتند.

در یک بیانیه مشترک صادر شده پس از جلسه مشاوره برگزار شده مرتبط با بحران فلسطین در واشنگتن دی سی، کشیش اولاو فیکس تویت، دبیرکل شورای جهانی کلیساها و جیم وینکلر دبیر کل شورای ملی کلیساهای مسیحی در ایالات متحده آمریکا از دولت این کشور خواستند تا دست از مسلح کردن رژیم‌ها و ارگان‌های غیردولتی در خاورمیانه برداشته، و به ویژه در ارائه بسته کمک‌ نظامی 38 میلیارد دلاری به اسرائیل تجدید نظر کند، زیرا آخرین چیزی که در فلسطین اشغالی در شرایط کنونی به آن احتیاج هست، سلاح‌های بیشتر در دست اسرائیلیان می‌باشد.

در جای دیگر رهبر دو ارگان کلیسا در بیانیه‌ای اعلام کردند که اختلافات حل نشده میان نیروهای اسرائیلی و مردم فلسطین در درجه اول به عدالت مربوط می‌شود و تا زمانی که عدالت برقرار نشود، به صلح نیز دست نخواهند یافت.

در ادامه بیانیه این کلیساها آمده است: در بسیاری از موارد خشونت ساختاری و دائمی در برابر طیف مردم نادیده گرفته شده است و نگه داشتن کل جمعیت یک منطقه تحت اشغال و محاصره است مانند غزه، در شرایطی مانند زندان، به طور فاحش اشتباه و وضعیتی غیرقابل تحمل است. ما همچنین به خوبی آگاه هستیم که اسرائیل یک نیروی اشغالگر است و بر مردم فلسطین حکومت می‌کند، در نتیجه مسئولیت ویژه‌ای برای شرایط و حوادث کنونی در سرزمین‌های اشغالی بر عهده این رژیم است. ما خواستار احترام و حفاظت از حامیان حقوق بشر، داشتن حق حقیقت‌گویی و اقدامات دموکراتیک و صلح آمیز در راستای عدالت و صلح هستیم.

آن‌ها همچنین خواستار پایان دادن به اشغال و شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی با ابعاد مخرب و آسیب زننده این اقدامات برای مردم فلسطین شدند.

بسته کمک نظامی 38 میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی بزرگترین بسته کمکی است که دولت آمریکا تاکنون به یک رژیم داده است و بنا به گزارش‌های رسیده سبب ارتقاء هواپیماهای جنگنده، بهبود تحرک نیروهای زمینی و تقویت سیستم دفاع موشکی اسرائیل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha