سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه گفت: امروز بازار انحراف در زمینه مهدویت بسیار داغ است تا جایی که اتاق فکر یهود و صهیونیزم با تصویر سازی امام زمان(عج) در رسانه های خود و تشکیل گردان ضد ظهور و انجام تبلیغات گسترده، به دنبال معرفی شخصیتی خشن و خطرناک از منجی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، در مراسم با شکوهی که ظهر امروز در میدان باباطاهر همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه مهدویت در جامعه، اظهار داشت: وقتی انسان پیشینه مهدویت را تورق می کند می بیند که این امر از کلام رسول گرامی اسلام(ص) سینه به سینه مورد تایید همه بزرگان و صلحا بوده است.

وی با اشاره به مقوله انتظار در جامعه، ابراز داشت: امروز عشق به امام زمان(عج) در همه پیروان مکتب اسلام وجود دارد و مسلمانان دغدغه های فراق خود را با توسل و توجه به امام منجی تسلی می دهند.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطر نشان کرد: افزون بر کتب معتبر اسلامی و شیعی، در بسیاری از ادیان و مذاهب به این موضع اشاره شده است که قوام و ماهیت جهان به وجود امام زمان(عج) بسته است.

وی با اشاره به وظائف منتظران در زمینه انتظار اظهار داشت: با صرف دعا و انتظار و همچنین انزوا و دوری از اجتماع نمی توان با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کرد بلکه باید با اندیشه و تفکر معرفت خود را بالا برده و معارف ایشان را در جامعه ترویج و تبیین کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه افزود: امروز رژیم صهیونیستی، گردان ضد ظهور دارد که به ابزار جدید و مدرن تجهیز شده و در انتظار شنیدن صوت ملکوتی اناالمهدی(عج) هستند تا با امام زمان(عج) مبارزه کنند و این امر نشان دهنده وجوب تحلیل و مطالعه در موضوع مهدویت است.

وی افزود: امروز شرایط کنونی منطقه  به ویژه عراق و سوریه و حلب شباهت فراوانی به علامات ظهور دارد و این نشان از حقیقتی بزرگ است که باید در باره آن مطالعات دقیق و گسترده ای صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به محبت مردم نسبت به منجی و امام زمان(عج)، خاطرنشان کرد: اگر کسی از اسلام زده شد نتیجه تبلیغ و تبیین نادرست کسانی است که مروج فرهنگ مهدویت هستند در همین راستا حوزه علمیه باید با دقت در این زمینه رفتار کند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف در امور حوزه های علمیه افزود: امروز بازار انحراف در زمینه مهدویت بسیار داغ و گرم است تا جایی که اتاق فکر یهود و صهیونیزم با تصویر سازی امام زمان(عج) در رسانه های خود و انجام تبلیغات گسترده محتوایی به دنبال معرفی شخصیتی خشن و خطرناک به نام منجی هستند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه در پایان تصریح کرد: با صرف دعا و انتظار و همچنین انزوا و دوری از اجتماع نمی توان با امام زمان(عج) ارتباط برقرار کرد، بلکه باید با اندیشه و تفکر معرفت خود را بالا برده و معارف ایشان را در جامعه ترویج و تبیین کنیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha