پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلال رضوی مهر - مشاور رئیس سازمان اوقاف

حوزه/ نماینده طلاب و فضلای همدان شکوفایی امروز جهان اسلام را مرهون ایثار و از خودگذشتگی علما و مراجع دانست.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه علمای اظهار داشت: نقش علما در اسلام ناب و ترویج آن بی نظیر است.

وی افزود: علمای اسلامی برای تربیت جامعه زحمات فراوانی را کشیده و رنج های فراوانی را متحمل شده اند و باید در این راستا از همه این بزرگواران به سبب تلاش های آنها تقدیر کرد.

این محقق حوزوی شکوفایی امروز جهان اسلام را مرهون ایثار و از خودگذشتگی علما دانست و گفت: این علما بودند که با وجود خطرات و مشکلات فراوان در راه استعلای اسلام حرکت کرده اند و امروز ثمرات آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به جایگاه علمی و اخلاقی آیت الله علی عراقچی اظهار داشت: آیت الله عراقچی الگویی مناسب و ذی قیمت برای طلاب حوزه های علمیه بود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه و در ادامه از برگزاری مراسم سالگشت این عالم با فضیلت در قم خبر داد و گفت: اولین سالگرد رحلت عالم ربانی معلم اخلاق آیت الله عراقچی همدانی فردا پنج شنبه بعد از نماز مغرب وعشا در حسینیه شهدا قم برگزار می شود.

گفتنی است آیت‌الله عراقچی از اساتید اخلاق و از شاگردان امام خمینی (ره)، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله بروجردی و علامه طباطبایی بود که علاوه بر تدریس در سطوح عالی حوزه، معلم شاخص اخلاق حوزه و دارای تألیفاتی در مباحث کلامی، اخلاقی و اعتقادی بود، ضمن اینکه در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان در جبهه‌های نبرد حضور داشت.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha