جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالرزاق و شیخ القطان و مفتی سوریه

حوزه/ شیخ احمد القطان و شیخ ماهر عبدالرزاق از روحانیون اهل سنت لبنان، ضمن سفر به سوریه در مقر وزارت اوقاف دمشق با دکتر محمد عبدالساتر السید وزیر اوقاف سوریه و شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه دیدار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته شیخ احمد القطان رئیس جنبش قولنا و العمل و شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش الاصلاح و الوحدة که هر دو از روحانیون اهل سنت لبنان هستند ضمن سفر به سوریه در مقر وزارت اوقاف دمشق با دکتر محمد عبدالساتر السید وزیر اوقاف سوریه و شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه دیدار کردند.

این دو روحانی لبنانی در این سفر از مواضع وزیر اوقاف و مفتی سوریه در جهت حفظ نهاد دینی این کشور از اندیشه تکفیری و تروریسم تجلیل کردند و از سوی دیگر نقش و جایگاه رسانه های دینی سوریه در انتشار اندیشه اسلامی و مبارزه با تکفیر و تروریسم را ستودند و تاکید کردند: امروز حفظ وحدت اسلامی و مبارزه با تکفیر و نشر اندیشه اصیل و ناب اسلامی و نشر ارزش هایی همچون محبت و برادری و همزیستی میان مسلمانان از مهم ترین ضرورت های جهان اسلام است.

شیخ قطان و عبدالرزاق تاکید کردند: گفتگو و راه حل سیاسی به دور از جنگ و درگیری و خونریزی تنها راه حل بحران سوریه و بازگشت این کشور به امنیت و ثبات گذشته است تا بار دیگر شاهد حضور و نشاط طلاب علوم دینی در این کشور باشیم.

در این دیدار وزیر اوقاف و مفتی سوریه نیز به این دوروحانی لبنانی خیرمقدم گفتند و از نقش آنها در مبارزه با اندیشه تکفیری و نشر اندیشه وحدت در جهان اسلام و لبنان و حمایت آنها از جنبش های مقاومت فلسطین و لبنان و ایستادگی و. حمایت آنها از حق و حقیقت به ویژه در این شرایبط دشوار منطقه تقدیر و تشکر کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha