دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
بی عدالتی علیه زنان محجبه یوروبا در جنوب غرب نیجریه

حوزه/ گروه نیجریه‌ای حمایت از حقوق مسلمانان موسوم به موریک درباره ظلم و ستم به مسلمانان یوروبا در ناحیه جنوب غربی نیجریه و محرومیت زنان محجبه از خدمات اجتماعی در این منطقه هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از خبرگزاری تودی نیجریه، گروه حمایت از حقوق مسلمانان موسوم به موریک (MURIC) می‌گوید مسلمانان یوروبایی در ناحیه جنوب غربی نیجریه تحت ستم و آزار قرار می‌گیرند.

در بیانیه‌ای که این گروه نیجریه‌ای منتشر کرده ذکر شده که این گروه شکایت‌هایی متعددی از مسلمانان یوروبا مبنی بر آزار و اذیت مسلمانان و محروم کردن زنان محجبه از موقعیت‌های مختلف اجتماعی دریافت کرده است.

در این بیانیه که به امضای دکتر اسحاق اکینتولا رئیس گروه حمایت از حقوق مسلمانان نیجریه رسیده آمده است: بعد از مشکلاتی که بر سر پوشیدن حجاب در ایالت اوسون ایجاد شد و هنوز هم کاملا تمام نشده است، این روزها مقر مؤسسه حمایت از حقوق مسلمانان در لاگوس شکایت‌های متعددی از مسلمانان نگران در یوروبالند دریافت می‌کند. این بار موضوع فقط پوشیدن حجاب توسط دانش‌آموزان مدارس نیست، بلکه در این منطقه زنان بزرگسال به خاطر داشتن حجاب مورد آزار و اذیت و اهانت قرار می‌گیرند و از انجام فعالیت‌های اجتماعی و دریافت خدمات و تسهیلات دولتی که قانونا متعلق به همه شهروندان است محروم می‌شوند.

بسیاری از زنان محجبه یوروبا هنوز هم از داشتن کارت شناسایی ملی محرومند. در این منطقه برای گرفتن عکس برای مدارک رسمی مثل کارت ملی یا گذرنامه زنان باید حجابشان را دربیاورند و مردان هم نمی‌توانند با عمامه عکس بگیرند. در حالی که در هیچ یک از شهرهای منطقه شمال هیچ کدام از این قوانین علیه زنان محجبه وجود ندارد. چرا در این کشور این چنین استانداردهای دوگانه‌ای وجود دارد؟ چرا در جنوب غرب اینقدر عدم مدارا و نفرت علیه مسلمانان وجود دارد؟

در اینجا هیئت‌های مسیحی به کودکان مسلمان اجازه پوشیدن حجاب در مدارس را نمی‌دهند چون می‌گویند این مدارس متعلق به آنهاست (که مسلما این حرف دروغی بیش نیست چون همه مدارس عمومی متعلق به دولت است) .

در وقایعی مشابه در سال‌های گذشته میلیون‌ها نفر از زنان یوروبا در انتخابات سال‌های 1999، 2003، 2007، 2011 و 2015 به خاطر پوشیدن حجاب از حق رأی محروم شدند؛ کسانی که خیلی اصرار بر رأی دادن داشتند باید حجابشان را در می‌آوردند.

موریک تأیید می‌کند که مسلمانان منطقه جنوب غرب نیجریه تحت آزار و اذیت سازماندهی شده هستند و از دولت‌های ایالتی لاگوس، اوگان، ایو، اوسون، اوندو و اکیتی می‌خواهیم که قبل از این که این موضوع تبدیل به بحرانی همگانی شود در این باره کاری بکنند.

ما تأکید می‌کنیم در آزادسازی نیجریه از دست استبداد ارتش و ایجاد دموکراسی در این کشور مسلمانان بسیاری نقش داشتند. بنابراین نباید حالا مسلمانان را از آزادی به وجود آمده در این دموکراسی محروم کرد.

در پایان، ما خواستار توجه مسئولان به خطر سرخوردگی درخواست‌های مردم برای رعایت حقوق مشروعشان هستیم. امیدواریم توجه به این درخواست‌ها آن قدر به تأخیر نیفتد که گروه‌های خشونت‌‌گرا و افراطی که با عقاید صلح‌جویانه ما مخالفند خواسته‌های ما را سرقت کنند. عدالت، روح صلح است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha