جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجاب اسلامی

حوزه/ کمپین شورای اروپا، در پایان اکتبر گذشته با توصیف حجاب اسلامی به عنوان نشانه آزادی جنجالی برانگیخت و سرانجام مجبور به عقب نشینی از این نظر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کمپین شورای اروپا که توسط اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، در پایان اکتبر گذشته با توصیف حجاب اسلامی به عنوان نشانه آزادی، جنجالی برانگیخت و سرانجام مجبور به عقب نشینی از این نظر شد، اما با این کار بحثی را که به طور فزاینده‌ای در اروپا وجود دارد، برجسته کرد.

روسری ساده‌ای که موهای زنان را می‌پوشاند و به طور کلی هر نوع از حجاب به زنان امنیت فیزیکی در جامعه می‌بخشد که نه تنها برای کشورهای اسلام‌گرا بلکه برای کشورهای دموکراتیک غرب که در آن رشد تجاوزات جنسی متوقف نمی‌شود، نیز کارآمد است.

نظریه پردازان طرفدار حجاب با بیان این جمله که: «همانطور که زیبایی را می‌توان در تنوع دید، آزادی را هم می‌توان در حجاب پیدا کرد.» اذعان کردند: زنان با حجاب در جامعه از امنیت بیشتری برخوردار هستند و به ندرت شنیده می‌شود که زنان محجبه در خیابان یا وسایل نقلیه عمومی مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

مدافعان حجاب می‌گویند: «در مواردی که زنان با حجاب مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند باعث برانگیختن احساس مذهبی و جوانمردی در مردان حاضر در صحنه می‌شود که به دفاع از قربانی می‌آیند».

یکی دیگر از مزیت‌های حجاب اسلامی که فقط برای محافل مسلمان جامعه قابل استفاده است، اشاره به روش اسلامی رایج در ازدواج‌های ترتیب داده شده از سوی والدین دارد.

یک زن جوان با حجاب کامل می‌تواند در محافل اسلامی حاضر شود و با آزادی که دارد همسر مورد علاقه خودش را انتخاب کند. از دوران بزرگسالی، استفاده از حجاب ساده اسلامی می‌تواند - همانطور که کمپین شورای اروپا ادعا کرد - کاملاً داوطلبانه باشد و این نشانه آزادی می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha