جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ زاکزاکی

اختصاصی حوزه / کارشناس نیجریه با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان در کشورش گفت: شکایت درباره ی حادثه ی زاریا و گرفتن حقوق شیعیان در دادگاه عالی کشور ادامه دارد و از ماه پیش آغاز شده است.

عبدالله تانکو از کشور نیجریه با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان در نیجریه و در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به معرفی آخرین وضعیت شیخ زکزاکی روحانی مجاهد شیعه در این کشور پرداخت.

حال و هوای ماه رمضان در نیجریه

شهروند اهل نیجریه با اشاره به حال و هوای ماه مبارک رمضان در کشورش گفت: ما در نيجريه مثل ساير كشوهاى اسلامي فعاليت ها و برنامه های گوناگونی در ماه مبارک رمضان داریم، مانند، جلسات تفسیر قرآن كريم که از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا آخر این ماه در تمام مراكز شيعیان نیجریه ادامه دارد . و همچنین دعا افتتاح هر شب بعد از نمازمغرب و عشا در مراکز و مساجد نیجریه قرائت می شود .

وی ادامه داد :  همچنین در ماه مبارک رمضان کمک به فقرا و نیازمندان انجام می شود  و اقامه نماز شب و ساير اعمال عبادی در این ماه مبارک در مراکز دینی نیجریه برگزار می شود.

خبرهای جدید از وضعیت شیخ زاکزاکی

کارشناس نیجریه ادامه داد: اما درباره ى اوضاع نيجريه بعداز آن فاجعه دردناک که چند ماه پیش برای شیخ زکزاکی روحانی برجسته شیعیان نیجریه و صدها تن از هم وطنانم رخ داد و جمع زیادی  از شیعیان به خاک و خون کشیده شدند ، خبري رسیده كه شيخ زاکزاکی را برای معاینه چشمش که در آن حوادث آسیب جدی دیده بود به شهر لاگوس انتقال دادند.

وی در این باره تصریح کرد:  از سوی دیگر شکایت درباره ی حادثه ی زاریا  و گرفتن حقوق شیعیان در دادگاه عالی کشور ادامه دارد و از ماه پیش آغاز شده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali reza IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
    0 0
    بسمه تعالی با سلام و عرض ادب لطفا خبر /detail/News/386627. که مربوط به گزارشی از جامعه اسلامی کوبا و انتظار برای ساخته شدن نخستین مسجد هست را برای حقیر ایمیل نمایید متاسفانه خبر باز نمیشود باتشکر فراوان علیرضا میرجلیلی مبلغ در آمریکای لاتین التماس دعا