پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار مشاور شیخ زکزاکی با حجت الاسلام والمسلمین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به ابعاد شخصیتی شیخ زکزاکی گفت: این عالم نیجریه ای، قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی و برداشت های افراطی از اسلام است؛ او برای ما سمبل واقعی یک مسلمان ناب بوده و ما ایشان را جلوه حقیقی اسلام نبوی می دانیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری عصر امروز در دیدار شیخ امین، مشاور شیخ زکزاکی که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، به فعالیت های این پژوهشگاه اشاره کرد و گفت: ما در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در تلاش هستیم  ارتباطمان را با علمای جهان اسلام تقویت کنیم تا دشمن و استکبار جهانی نتواند از اختلافات جزئی موجود سوء استفاده نماید .

وی افزود: ما برای ایجاد وحدت عملی بر اساس سیره اهل بیت (ع)، با تفکرات افراطی هم در شیعه و هم در اهل سنت  مقابله می کنیم .

امام جمعه سابق نیوکاسل با استناد به سخنان پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت : مطابق با فرموده پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، اسلام، دین صلح و آرامش است و مسلمانان با ایجاد صلح می توانند به اسلام ناب دسترسی پیدا کنند؛ اما دشمن و استکبار با اسلام عقلانی و معتدل مخالفت است.

*شیخ زکزاکی قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی است

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به ابعاد شخصیتی شیخ زکزاکی تصریح کرد: این عالم نیجریه ای، قهرمان مبارزه با تبعیض نژادی و برداشت های افراطی از اسلام است؛ او برای ما سمبل واقعی یک مسلمان ناب بوده و ما ایشان را جلوه حقیقی اسلام نبوی می دانیم .

 مدیر موسسه عروه الوثقی افزود: بنده در سفر به لبنان برای شرکت در کنفرانس مقاومت با شیخ زکزاکی دیدار کردم و ایشان را چهره ای مقاوم و مجاهد فی سبیل الله دیدم .

*رهبر انقلاب برای شیخ زکزاکی نگران است

امام جمعه سابق نیوکاسل ضمن آرزوی موفقیت برای مشاور شیخ زکزاکی گفت: مقام معظم رهبری و همه بزرگان نظام و حوزه علمیه ایران از شرایط پیش آمده برای شیخ زکزاکی نگرانند و برای ایشان دعا می کنند؛ البته ما یقین داریم پیروزی نهایی نصیب ایشان خواهد شد؛ چرا که این وعده خداست .

*شیخ زکزاکی متعلق به تمام مسلمانان جهان است

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی در پایان اظهار داشت: مردم ایران نیز برای کمک به شیخ زکزاکی متحد شده اند و کمپینی برای آزادی ایشان تشکیل داده اند تا ثابت کنند که شیخ زکزاکی فقط قهرمان نیجریه نیست؛ بلکه او متعلق به تمام مسلمانان جهان است .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha