جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه

حوزه /معاون شیخ ابراهیم زکزاکی گفت:شیخ زکزاکی با الگوگیری از امام خمینی(ره) حرکت اسلامی و موج بیداری اسلام را در نیجریه آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان؛ شیخ اسماعیل شعیب امروز در همایش روایت تصویری مقاومت شیعه در بیداری اسلامی نیجریه در بروجرد ،با بیان این که امام خمینی(ره) در دیدارهای خود با شیخ زکزاکی با هدیه قرآن، وی را به گسترش مکتب اسلام و تشیع در نیجریه علاقه مند نمود، افزود:شیخ زکزاکی از مریدان و طرفداران انقلاب اسلامی بوده و برای جلوگیوی از ایجاد تفرقه در بین مردم، مدت ها شیعه بودن خود را مخفی نموده بود.

وی با بیان این که شیخ زکزاکی در دیدار خود با امام خمینی(ره) بیانات ایشان را ضبط می نمود و برای تبلیغ در نیجریه بین مردم تفسیر و منتشر می کرد، تصریح کرد: شیخ زکزاکی از مدت ها قبل مکتب اسلام و اهل بیت( ع) را در بین مردم نیجریه تبلیغ می کرد و مخالفان این تبلیغ را خطری برای رسیدن به اهداف خود می دانستند.

معاون شیخ زکزاکی با اشاره به اینکه دولت نیجریه و مخالفان اسلام و شیعیان حرکت مردمی و خودجوش پیاده روی اربعین به سمت کربلا را خطری برای رسیدن به اهداف خود دانستند، یادآور شد:مخالفان سعی می کنند امروز با ترور شخصیت هایی آگاه و آزاده جلوی ترویج اسلام و تشیع را در جهان بگیرند.

شیخ شعیب با بیان اینکه ارتش نیجریه درست در روز قدس حملات خود را علیه شیعیان این کشور آغاز نموده، خاطر نشان کرد: ارتش نیجریه با کشتار بی رحمانه شیعیان، می خواهد جلوی بیداری اسلامی را بگیرد که با آزادگی و مقاومت شیعیان روز به روز اهداف بیداری اسلامی در این کشور شتاب می گیرد.

وی با بیان اینکه شیخ زکزاکی در این راه فرزندان خود را تقدیم مکتب تشیع و اهل بیت(ع) نموده است بیان داشت: امروز با وجود زندانی کردن شیخ زکزاکی توسط دولت نیجریه روز به روز بر طرفداران او افزوده خواهد شد، به گونه ای که جانشینان شیخ زکزاکی به خوبی فعالیت ها و اهداف وی را دنبال می کنند.

معاون شیخ زکزاکی رسیدگی به مظلومان و بی پناهان شیعه، سنی و مسیحی کشور نیجریه، دفاع از حقوق آنان و همچنین اخلاص و روزه داری در ایام سال را از جمله خصوصیات بارز این روحانی مبارز بر شمرد و اظهار داشت:مردم آزاده جهان مبارزان با ظلم را دعا کنند و برای گسترش مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب تشیع تلاش خود را به کار گیرند.

شیخ شعیب با بیان اینکه امروز دولت نیجریه با پشتیبانی از رژیم اسراییل و عربستان این حملات را بر علیه مردم آزاده و مسلمان انجام می دهد، افزود:بانیان و کمک کنندگان به دولت نیجریه بدانند ظلم پایدار نمی ماند و مقاومت مردم بیدار و آزاده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز تشکیل کمیته حقیقت یاب توسط دولت نیجریه اقدامی حمایتی برای مردم این کشور نیست، تصریح کرد:کمیته حقیقت یاب متشکل از مجامع بین المللی باید بدون طرف باشد؛ چرا که دولت نیجریه خود شروع کننده جنگ بوده و نباید کمیته از اعضای دولت باشند.

گفتنی است: در پایان این همایش فیلم ها و کلیپ هایی از مقاومت ، تبلیغ و شهادت شیعیان در نیجریه به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha