شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
توطئه نیروهای امنیتی نیجریه برای بهم زدن سالگرد روز قدس

حوزه/ جنبش اسلامی نیجریه گزارش‌های اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهند، عوامل امنیتی نیجریه قصد دارند در مراسم بزرگداشت روز قدس امسال در این کشور اختلال ایجاد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش اسلامی نیجریه گزارش‌های اطلاعاتی دریافت کرده که نشان می‌دهند، عوامل امنیتی نیجریه قصد دارند در مراسم بزرگداشت روز قدس امسال در این کشور اختلال ایجاد کنند.

این افراد نقشه کشیده‌اند که با حمل پرچم‌های نادرست سبب ایجاد اغتشاش و درگیری در میان مردم شوند. هنوز معلوم نیست این نقشه قرار است در کدام شهرهای نیجریه عملی شود.

جنبش اسلامی نیجریه در سه دهه گذشته برای نشان دادن همبستگی و اتحاد با مردم مظلوم فلسطین، هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تظاهرات صلح آمیز روز قدس را برگزار کرده است.

دو سال پیش این رویداد همزمان در بیش از 20 شهر و شهرستان در سرتاسر نیجریه برگزار شد، اما تنها در زاریا سربازان ارتش نیجریه بی‌رحمانه به تظاهرکنندگان حمله کرده و 34 نفر از آنان از جمله 3 تن از فرزندان شیخ ابراهیم زاکزاکی رهبر شیعیان این کشور را به شهادت رساندند. متاسفانه این جنایت در مقابل حمله نظامیان نیجریه به زاریا در دسامبر 2015 و نسل کشی بی‌رحمانه فراقضایی بیش از یک هزار تن از اعضای جنبش اسلامی تمرینی بیش نبود.

ابراهیم موسی ریاست جنبش اسلامی نیجریه طی بیانیه‌ای در سایت رسمی این سازمان نوشت:

ما در همین جا بار دیگر تاکید می‌کنیم که جنبش اسلامی نیجریه یک نهاد صلح طلب بوده و هست و همواره از روش‌های صلح آمیز استفاده کرده است. هر چقدر هم که اعضای سازمان را تحریک کنند آنان این رویه را تغییر نخواهند داد. ما می‌خواهیم عموم مردم بدانند که هر گونه خشونتی به اسم ما انجام شود از جانب ما نبوده است و ما از همین جا خود را از هر گونه خشونتی جدا اعلام کرده و آن را محکوم می‌کنیم.

قانون اساسی نیجریه حق تجمعات آزاد و تظاهرات صلح آمیز را برای شهروندان تضمین کرده است و ما همانند همیشه در تجمعات و اجتماعاتمان صلح آمیز خواهیم بود. ما سالروز بین‌المللی روز قدس را همانند بسیاری کشورها در سرتاسر جهان گرامی می‌داریم و نیجریه نمی‌تواند از سایر دنیا استثنا باشد. ما نیجریه را به جایگاه راستین خود در میان کشورهای سازمان ملل بازمی‌گردانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha