سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام حق‌جو

حوزه/محقق و پژوهشگر حوزه گفت: هتک حرمت مقدسات موجب شد که مسلمانان در برابر مستکبرین انسجام بیشتری پیدا کنند و همدلی آن‌ها برای یک هدف مشترک بیشتر شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین حق‌جو در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که این‌گونه تهمت‌ها و کینه اندوزی ها در زمان انبیا و اولیای الهی نیز نسبت به آن‌ها رخ می داد اظهار کرد: کسانی که امروز اقدام به این تهمت‌ها می‌کنند می‌خواهند اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع) را تضعیف کنند.

وی بیان کرد: دشمنان برای رسیدن به هدفشان در سال‌های اخیر از شیوه‌های مختلفی استفاده کرده‌اند که یکی از این روش‌ها تهمت زدن است و شاهد بودیم که در فتنه 88 نیز از این شیوه استفاده کردند.

این کارشناس و مشاور امور تربیتی، به کار بردن این شیوه را نشانه‌ای از ضعف و عدم درایت دشمنان اسلام دانست و گفت: این هتک حرمت موجب شد که مسلمانان در برابر مستکبرین انسجام بیشتری پیدا کنند و همدلی آن‌ها برای یک هدف مشترک بیشتر شود و در برابر این موضوع همه مسلمانان و حتی غیر مسلمانان واکنش نشان دادند و انزجار خود را از چنین مسئله‌ای اعلام کردند.

وی تصریح کرد: این‌گونه تهمت‌ها و هتک حرمت‌ها موجب شد که علمای اسلام نیز در برابر آن‌ها واکنش نشان دهند و با راه ‌اندازی سایت‌های مختلف نه تنها با آنها مقابله کنند؛ بلکه از این طریق افکار اسلام را منتشر می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حق جو با بیان این که این‌گونه رفتارها به ضرر خود غربی‌ها تمام شده است عنوان کرد: بسیاری از مردم و مسئولین غرب نیز به این‌گونه رفتارها اعتراض کرده‌اند و این در حالی است که با این رفتارها ذره‌ای از ایمان مسلمانان کاسته نشده است، بلکه همدلی آن‌ها افزایش یافته است.

وی ابراز داشت: اهانت به شخصیتی که همه او را قبول دارند، نشان از ضعف دشمنان دارد و کاری از پیش نخواهند برد و بدانند که هرگز نمی‌توانند روشنایی را از بین ببرند، بلکه خود را از روشنایی محروم می‌کنند و در تاریکی باقی می مانند.

حقوق بشر آمریکایی دیگر برای مردم ارزشی ندارد

محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به اینکه آن‌هایی که به عنوان عدالت بر ضد حق عمل می‌کنند مردم را به انحراف می‌کشانند گفت: حقوق بشر آمریکایی دیگر برای مردم ارزشی ندارد و همه مردم می‌دانند که آن‌ها هیچ حقوقی حتی حقوق حیوانات و حتی طبیعت را نیز رعایت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در جریانات اخیر، روحیات مردم آسیب دید، اما این‌گونه کارها برای مسلمانان انگیزه قدرت و زمینه گسترش دین را فراهم کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین حقجو با اشاره به اینکه مجموعه‌های مختلفی در کشور باید زمینه‌هایی برای شناساندن شخصیت پیامبر(ص) و ویژگی‌های او فراهم کنند بیان کرد: باید واقعیت‌ها را بدون توهین و با استدلال و از طریق رسانه‌ها و سیستم‌های نرم‌افزاری و تشکیل پایگاه ‌های مختلف برای مردم جهان روشن کنیم.

وی از بین بردن زمینه‌های این‌گونه توهین‌ها و حذف افراط‌ها و تفریط‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید مردم را در برابر این‌گونه حرکات آگاه کنیم که برای چه غربی‌ها این کارها را انجام می‌دهند و دنبال چه دستاوردی هستند و ذهن مردم را نسبت به معارف آگاه کنیم تا این‌گونه برنامه‌ها تأثیری نداشته باشد.

این کارشناس و مشاور امورتربیتی اظهار کرد: غربی‌ها جریان‌هایی مانند داعش را به وجود آوردند و اکنون این گروه‌ها علیه خودشان عمل می‌کنند و در کشور آن‌ها نا امنی به وجود می‌آورند.

وی ادامه داد: ما باید این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و از آنها برای گسترش مبانی اسلام استفاده کنیم و برنامه‌ریزی کنیم نه برنامه سوزی تا فرصت‌ها را از دست ندهیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha