پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
56

حوزه/ مفتی اعظم کرواسی با اشاره به نامه اخیر رهبر انقلاب گفت: قطعا اين نامه روشنگرانه نقشه راه خيلي از كساني خواهد بود كه در شناخت اسلام حقيقي دچار ترديد و سردرگمي هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پيرو پيام مقام معظم رهبري به جوانان اروپا و امريكاي شمالي، رايزني فرهنگي ايران در كرواسي ضمن ترجمه نامه به انتشار اين مطلب در شبكه هاي اجتماعي اين كشور پرداخت به طوری که با فاصله يك روز از انتشار آن، ترجمه شده نامه رهبر معظم انقلاب به زبان كروات، در اختيار «مشيخيت اسلامي» زاگرب قرار گرفت تا براي ديگر امامان مراكز اسلامي نيز ارسال گردد.

به دنبال اين اقدام مفتي اعظم كرواسي در خطبه هاي روز جمعه اين هفته مركز اسلامي زاگرب در جمع نمازگزاران، به تشريح برخي از فرازها و فرمايشات رهبر انقلاب پرداخت.

وي با بيان به اينكه رهبر جمهوري اسلامي ايران به عنوان مقام عالي جهان اسلام، همه مردم جهان به خصوص جوانان را مخاطبان خود خطاب قرار داده، اظهار داشت: آيت‌الله خامنه اي با دعوت از جوانان شناخت اسلام خالص و محض را از منابع اصيل آن يعني قرآن و سنت پيامبر (ص) ممكن دانسته و بدون توجه به پروپاگانداي غرب(تبلیغات غرب) در اسلام ستيزي و نشان دادن تصوير نادرست از اسلام، خود حقيقت اسلام را بهترين معرف براي تبيين و تعريف مباني اسلامي اعلام مي‌كنند.

مفتي اعظم كرواسي افزود: هر چند متن نامه به دنبال اتفاقات اخير كشور فرانسه از سوي ايشان ايراد شده، اما مخاطبان اين نامه تنها جوانان و تنها اروپايي‌ها نبوده و نيستند.

وي با اشاره به پيام‌هاي مشابه امام خميني (ره) در اين زمينه خطاب به برخي مقامات سياسي و مذهبي دنيا گفت: قطعا پيام اين نامه روشنگرانه براي همه رده‌هاي سني قابل استفاده بوده و نقشه راه خيلي از كساني خواهد بود كه در شناخت اسلام حقيقي دچار ترديد و سردرگمي هستند.

اين شخصيت علمي با اشاره به مشكلات مختلف و بحران‌هايي كه در جهان وجود دارد، وظيفه مسلمانان را دشوارتر از پيروان ساير اديان برشمرد و تأكيد كرد: با وجود اسلام هراسي موجود در زمينه شناخت و معرفي اسلام حقيقي ما بيش از پيش بايستي خود را در قبال وظايف ديني خودمان مسئول بدانيم.

گفتني است به همت رايزني فرهنگي كشورمان در زاگرب، متن همين نامه در اختيار انجمن بوشنياك‌هاي كشور كرواسي نيز قرار گرفت تا در شماره بعدي مجله JOURNAL PROPROD منتشر گردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha