جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد شعبانی

حوزه/ مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: نامه ولی امر مسلمین جهان به جوانان اروپا و آمریکا مصداق آیه " وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا " و همان وعده الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام احمد شعبانی  شب گذشته در تجمع بزرگ من عاشق محمد(ص) هستم در سالن اجتماعات آستان مقدس امامزاده سیدعلی (ع) قم اظهارداشت: توهین به پیام آور رحمت الهی بی انصافی محضی بود که از سوی عده ای خودفروخته و با مدیریت رژیم صهیونیستی صورت گرفت و با  توهین به پیامبر(ص) به دنبال خاموش کردن نور اسلام در غرب بودند.

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)افزود: این گستاخی بی شرمانه گواه آشکاری بر ترس و واهمه دشمنان از موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان است و دشمنان قسم خورده پیامبر اسلام (ص) برای خنثی سازی، مبارزه و خاموش کردن نور اسلام تلاش گسترده ای از خود نشان می دهند.

این مقام مسئول در سازمان اوقاف کشور افزود: امروزه در هزاره سوم نیز شیاطین در برابر پیام نورانی پیامبر نور و رحمت(ص) نقشه  کشیده اند و به افرادی که از انسانیت فقط شکل بشری دارند، ماموریت داده اند تا مردم را از اسلام بترسانند اما پیام حق پیامبر اسلام (ص) به وعده الهی، جهان را فراخواهد گرفت.

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه طی سالهای اخیر جریان ها و اقدامات موهنی از سوی برخی از عوامل رژیم صهیونیستی در کشورهای آمریکا، دانمارک، استرالیا و اخیرا فرانسه شاهد بوده ایم، تصریح کرد: این اقدامات و طراحی های جاهلانه نه تنها مسیر حرکت توحیدی حضرت محمد(ص) از 14 قرن پیش را محدود و قطع نکرد، حتی بر شدتّ آن افزود و کانون توجه همگان قرار داد.

وی ضمن ابراز تأسف از حوادث تروریستی روی داده در همه نقاط جهان از جمله پاریس، اقدام تحریک آمیز نشریه «شارلی ابدو» در توهین مجدد به ساحت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد و ادامه داد: اینک که تروریسم به اروپا نیز سرایت کرده، سردمداران استکبار حاضر به پذیرش مسئولیت ایادی تروریستی دست پرورده خود نیستند و تروریسم را به مسلمانان نسبت داده و گروه های تکفیری را به عنوان نماد بیش از یک میلیارد مسلمان معرفی می کنند.

وی بیان کرد: آن ها با این کار خود قصد دارند هم حامیان غربی تروریسم و هم مزدوران آنها را از زیر سوال خارج کرده و هم اسلام هراسی و اسلام ستیزی را همچنان در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه همه مسلمانان باید ترویج دهنده  آموزه های اخلاقی پیامبر رحمت و مهربانی باشند، افزود: حضرت محمد (ص) پیام آور رحمت و گسترش دهنده محبت است و پیغام دینش باور به همه پیامبران بود و پیام صلحش آشتی با همه آدمیان و ندای نبردش یاری به همه رنج دیدگان گیتی و به ما آموخته است تا به همه باورها احترام بگذاریم و با هیچ انسانی بدرفتاری نکنیم.

نامه رهبری  به جوانان اروپا تحقق همان وعده الهی است

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب برای جوانان اروپایی و آمریکایی گفت: نامه ولی امر مسلمین جهان به جوانان اروپا و آمریکا مصداق آیه " وَرَأَيْتَ النَّاسَ يَدْخُلُونَ فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا " و همان وعده الهی است.

حجت الاسلام شعبانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این حرکت زیبا و خردمندانه وعده الهی که خداوند در آیه دوم سوره نصر فرمودند " و ببینی که مردم ، گروه گروه به دین خدا می گروند " را تحقق بخشیدند.

وی که در آستان مقدس امامزاده سیدعلی(ع) سخن می گفت، اظهارداشت: در نامه معظم له جهان بشری به خود و فلسفه وجودی خلقت خود خواهد اندیشید و به دنبال پاسخ این سوال خواهد گشت که چرا غرب "صداقت را از سیاست" و "انسانیت را از صداقت" جدا کرد.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی را اقدامی بسیار به هنگام دانست و اظهارداشت: این پیام روشن و صریح، موجب روشنگری میان جوامع غربی نسبت به حقایق اسلام و ناکامی تبلیغات ضداسلامی در این جوامع خواهد شد و نتایج آن به زودی قابل لمس می باشد.

حجت الاسلام شعبانی افزود: انتخاب مخاطب در این نامه، کاملا هوشمندانه بوده است،  چرا که از جوانان این کشورها خواسته شده که مستقیما به قرآن مراجعه کنند و از روشنفکران خود بپرسند که چرا وجدان عموم در غرب با تاخیر بیدار می شود و چرا بازنگری در وجدان عمومی وجمعی باید معطوف به گذشته دور باشد.

وی با بیان این مطلب که افراط گرایی و خشونت توسط هر قشر و گروهی با هر هدفی محکوم است ادامه داد: دشمنان قسم خورده مسلمانان با اقدامات ضداسلامی و افراطی گری خود شرایطی را پدید می آورند تا رسانه های وابسته به صهیونیست ها با اهداف از پیش تعیین شده اقدام به توهین به مقدسات مسلمانان و ارزش های اسلامی کنند.

وی گفت: اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) بیانگر ضعف دشمنان و ناشی از کینه توزی و اوج خصومت آنان با امت اسلامی است، اما دشمنان اسلام باید بدانند که با مقاله نوشتن و کاریکاتور و توهین به ساحت قدسی پیامبر اسلام(ص) نمی توانند جلوی گسترش اسلام را بگیرند.

انتهای پیام   313/17

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha