جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، گفت: پیام رهبری به جوانان اروپا نمونه زیبایی از تفکرات اسلامی است و در این شرایط حساس هوشمندانه از اسلام دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس،آیت الله نعیم آبادی، در نخستین کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان، در تالار شهید آوینی بندرعباس، با بیان این که جایگاه روحانیت از سوی برخی افراد مورد بی توجهی قرارمی گیرد، بیان داشت: خدمات ارزنده ای که مجموعه عظیم روحانیت در دفاع از آرمان های انقلاب چه قبل از انقلاب در پیروی از امام راحل (ره) و چه در میدان نبرد حق علیه باطل انجام داده، بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: هیچ قشری خدمتگزارتر، کم خرج تر و خالص تر از روحانیت نیست و اگر عالمان دینی نبودند، اسلام آسیب می دید و امروزه از دین و از معارف اسلامی خبری نبود.

وی با اشاره به هجمه های دشمنان، خاطر نشان کرد: اسلام در طول تاریخ همواره مورد هجوم دشمنان و فرهنگ های بیگانه بوده و روحانیت با حضور در میدان ظلم ستیزی، از کیان اسلام عزیز دفاع کرده و نقش آفرین بوده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه روحانیت، کانون مطمئنی است که به خوبی به وظیفه خود عمل می کند، ابراز داشت: حضور عالمان دینی و روحانیت تنها به دوران انقلاب اسلامی ختم نمی شود و آنان همواره در تمام عرصه ها، در حفظ اسلام عزیز پیشتاز بوده و خواهند بود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: روحانیت نسبت به جمعیت خود، بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده و استان هرمزگان در این زمینه نمونه و الگو است، به طوری که از بین نود طلبه، سی و دو شهید گل گون کفن را به اسلام هدیه کرده است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: روحانیت نه تنها در میدان نبرد با دشمنان، بلکه در میدان علم نیز حضور پررنگی دارد و آثار ارزشمند و ماندگاری را از خود بر جای گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عظمت و اقتدار جهان اسلام را مرهون تلاش های عالمان دینی دانسته و تصریح کرد: حضور عالمان دینی در سراسر جهان، موجب هراس دشمنان اسلام است، چرا که همواره از روحانیت سیلی خورده اند.

عضو خبرگان رهبری درپاسخ به این پرسش که چرا استکبار جهانی علیه عالمان دینی تلاش می کند؟، گفت: استکبار و استعمار زخم خورده قلم و زبان عالمان دینی است و هیچ گاه دست از توطئه علیه اسلام و روحانیت شیعه بر نخواهند داشت.

 وی به ناتوانی دنیای استکبار در مقابل مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و افزود: دشمن از اتحاد و انسجام مسلمین هراس دارد، بنابراین توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) و مقدسات را در دستور کار قرار داده است.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا، گفت:  پیام رهبری عزیز به جوانان اروپا نمونه زیبایی از تفکرات اسلامی است که جوانان را به شناخت صحیح از اسلام ، قرآن و پیامبر اسلام(ص) دعوت کرده است.

امام جمعه بندعباس تصریح کرد: انسان های سطحی نگر، کارهای داعش را به پای اسلام می نویسند، در حالی که داعش دشمن اسلام و مسلمین است و مقام معظم رهبری در این شرایط به خوبی از اسلام دفاع کردند.

وی با تاکید بر این که باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه باشیم،افزود: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، دین را به زیبایی هر چه تمام تر نمایان کردند تا جهانیان شاهد اسلام ناب محمدی باشند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha