شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مریدی هرمزگان

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان از برگزاری همایش وحدت و بیداری اسلامی در شهرستانهای مختلف این استان خبرداد.

حجت الاسلام محمد مریدی در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری «حوزه» با تبریک هفته وحدت به تشریح برنامه های دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان پرداخت و اظهارداشت: یکی از برنامه های مهمی که هرساله در ایام هفته وحدت در این استان برگزار می گردد، جشن های وحدت  در قالب همایش هایی با حضور اهل سنت و شیعه است.

وی با بیان اینکه این همایش در سالهای گذشته به طور متمرکز در شهرستان بندرعباس برگزار می شد، افزود: امسال در راستای ایجاد وحدت بیشتر در میان مردمام استان هرمزگان این همایش از صورت متمرکز خارج و در هر شهرستانی این برنامه به صورت جداگانه برگزار می گردد بطوریکه تا کنون در شهرهای  مختلف چون بندر لنگه برگزار شده و فردا هم در شهرستان قشم میزبان این همایش است.

به گفته وی این برنامه امسال،چهارمین دوره  خود را تجربه کرده  و در قالب  همایش وحدت و بیداری اسلامی در سه شهرستان برگزار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت هرمزگان با اشاره به چاپ و توزیع یک هزار جلد کتاب حبل‌المتین در سطح استان اظهار کرد: این کتاب شامل متون و مطالب با موضوع وحدت بین جهان اسلام است.

وی  هم چنین با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین اجلاس بزرگ بین‌المللی وحدت و بیداری اسلامی در تهران بیان داشت:  تعدای از پژوهشگران و محققان در زمینه بیداری اسلامی از استان عازم اجلاس وحدت و بیداری اسلامی خواهند شد

 

حجت الاسلام مریدی ، برگزاری مسابقه پیامکی ، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدای اهل‌سنت را از دیگر برنامه های هفته وحدت اعلام و  تصریح کرد: هم چنین در این هفته روحانیون اهل‌سنت به مناسبت هفته وحدت و اتحاد بین مذاهب اسلامی با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار هرمزگان دیدار  و گفتگو خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha